تفاوت ماربل شیت مات و براق

تفاوت ماربل شیت مات و براق
Rate this post

تفاوت ماربل شیت مات و براق در چیست؟ هر کدام از ماربل شیت‌ های مات و براق برای چه مکان و استفاده‌ هایی مناسب‌ تر هستند؟ ماربل شیت‌ ها در واقع سنگ‌ های مصنوعی هستند که صیقل داده شده می‌ باشند، به این ترتیب ظاهر زیبا و خاصی پیدا می‌ کنند و معمولاً استفاده کردن از آن ها فضا را به اصطلاح سلطنتی و تشریفاتی می‌ کند. این سنگ‌ ها مزیت‌ ها و فوایدی دارند که امروزه کارفرمایان را مجاب به استفاده از آن کرده است که یکی از این موارد نیز زیبایی ظاهری می‌ باشد. اما این دو نوع ماربل شیت تفاوت‌ هایی نیز با یک دیگر دارند. در این مقاله تفاوت ماربل شیت مات و براق را بررسی می‌ کنیم.

تفاوت ماربل شیت مات و براق

گفتیم که ماربل شیت‌ ها که به دو صورت مات و براق تولید می‌ شوند در واقع سنگ‌ های مصنوعی هستند که کاملاً صیقل داده شده می‌ باشند و به علت ظاهر زیبا و شکیل در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرند، به طوری که در بسیاری از ساختمان‌ های نوساز کارفرمایان پس از اتمام مرحله سفت کاری ساختمان و بدون آن که نازک کاری شروع شود، از این دیوارپوش‌ ها استفاده می‌ کنند.

این دو نوع از ماربل‌ ها تفاوت‌ ها و شباهت‌ هایی با یکدیگر دارند که عبارتند از:

1-تفاوت در طرح و رنگ

قطعاً دو نوع ماربل شیت مات و براق در طرح و رنگ با یکدیگر تفاوت‌ هایی دارند، به طوری که تفاوت ماربل شیت معمولاً همان طور که از نام شان پیداست، شفاف‌ تر به نظر می‌ رسند و زیبایی خاصی را به وجود می‌آورند‌. به همین دلیل است که جزو پراستفاده‌ ترین ماربل‌ ها محسوب می‌ شود، اما با این وجود ماربل شیت‌ های مات نیز زیبایی‌ های خاص خودشان را دارند.

2-تفاوت در نوع استفاده

معمولا از ماربل شیت براق در مکان‌ هایی مانند روی اپن، روی کابینت‌ ها و مکان‌ هایی از این قبیل استفاده می‌ کنند که زیبایی و جذابیت بی‌ نظیری نیز به محیط می‌ بخشد، علاوه بر آن که به علت تنوع رنگ در آنها می‌ توانید به سلیقه خود طرح و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

اما ماربل شیت‌ های مات معمولاً در مکان‌ هایی به غیر از آشپزخانه استفاده می‌ شود، البته اینکه هر کدام از آنها در چه مکان و به چه اندازه مورد استفاده قرار بگیرند، بستگی به سلیقه شما دارد. شما هیچ‌ گونه محدودیتی جهت انتخاب کردن این دو نوع ماربل ندارید.

21 - تفاوت ماربل شیت مات و براق

ویژگی‌ ها و مشخصات ماربل شیت مات و براق

از مهم‌ ترین ویژگی‌های انواع ماربل شیت مات و براق ظاهر زیبای آنها می‌باشد، همین موضوع موجب شده است که استفاده گسترده‌ای پیدا کنند، چون در صورت استفاده کردن نمای بسیار جذاب و شکیلی را به ساختمان می‌بخشند.

ماربل شیت‌ها معمولاً به صورت ابعاد ۱.۲۲ در ۲.۴۰ متر و با ضخامت ۲ الی ۵ میلیمتری طراحی و تولید می‌شوند، به طوری که انبوه طرح‌ها و رنگ‌های آن را می‌توانید در بازار ببینید. این سنگ‌های مصنوعی معمولا ۳۰ درصد از پودر سنگ و ۷۰ درصد پی‌وی‌سی می‌باشند و نام‌های تجاری بسیار متفاوت و مختلفی مانند ماربل شیت، دیوارپوش، تاپیشت، دیوارپوش آنتی باکتریال، استونیس و غیره دارند.

در واقع ماربل شیت نسل جدیدی از انواع دیوارپوش‌ها است که از جنس پی‌وی‌سی هستند و کاملا آنتی باکتریال می‌باشند که قابلیت اجرا کردن بر روی کلیه سطوح هموار یا ناهموار را دارند و جهت نصب کردن به هیچ گونه مصالح ساختمانی نیازمند نیستند. در واقع یکی از آسان‌ترین و مناسب‌ترین راه‌ها جهت پوشش دیوارهای داخلی محسوب می‌شوند.

 

از دیگر ویژگی‌های بارز و قابل توجه تفاوت ماربل شیت، انواع شیت‌ها عدم نیاز آن به بازسازی و تعمیر و همچنین دوام و استحکام بالای آن می‌باشد، به طوری که در طولانی مدت می‌توان در نمای داخلی ساختمان‌ها از آنها استفاده کرد، بدون آنکه دچار هیچ گونه آسیب یا پوسیدگی شوند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تفاوت ماربل شیت مات و براق و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم، از جمله مهم‌ترین تفاوت‌ها قیمت ماربل شیت است که البته بالا یا پایین بودن قیمت هر کدام از دو نوع ماربل شیت مات و براق به میزان عرضه و تقاضا و استقبال مصرف کنندگان نیز بستگی دارد. در سایت آذران پلاست بیشتر با انواع ماربل شیت و تفاوت دو نوع مات و براق آشنا شوید. همچنین شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با ترمو وال هم به ما مراجعه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل