ترمووال در دکوراسیون داخلی

ترمووال در دکوراسیون داخلی
2/5 - (5 امتیاز)

ترمووال چیست؟ ترمووود چه کاربردی دارد؟ برای آشنایی کامل با انواع ترموود و ترمووال با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. در این مقاله سعی می شود اطلاعات جامعی در مورد ترمووود و ترموپلاست در اختیار طراحان و کاربران قرار دهیم. در کنار شناخت ترمو چند ایده و طراحی ترمووال را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

بیشتر بدانید: ماربل شیت، قیمت ماربل شیت

 

 

با مقایسه متریال های چوبی و پلیمری به بررسی معایب و مزایای آنها می پردازیم. افراد مرتبط با زمینه های شغلی طراحی و ساختمان با داشتن اطلاعات بروز از محصولات جدید می توانند ایده های بهتری را اجرا کنند. گرچه تولید و ساخت مصالح جدید انتخاب های بیشتری را در مقابل ما قرار می دهد. اما با تنوع مصالح انتخاب بهترین متریال سخت تر می شود و نیازمند دانش در این زمینه است. برای تبدیل شدن به یک طراح یا مجری حرفه ای با مقاله های ما همراه باشید.

 

2 1 - ترمووال در دکوراسیون داخلی

اهمیت شناخت ترمو چوب و متریال های چوبی

ترمووال که یک ایده و طراحی دیوار با چوب است یکی از جدیدترین مدل های طراحی داخلی است. ترمووال اصطلاحی است که در طراحی داخلی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. به دیوارهایی و محصولاتی که با استفاده از متریال چوب طراحی می شوند وودن می‌گویند. ترمووال توجه طراحان و کارفرمایان زیادی را به خود جلب کرده است و در بسیار از طراحی های داخلی و نما مورد استفاده قرار گرفته است. زیبایی ترمووال باعث شده در مدت کوتاهی جایگزین بسیاری از روش های قدیمی شود. ایده این طراحی به کاربرد چوب در طراحی داخلی برمیگردد. زیبایی طبیعی چوب باعث شده تا استفاده از چوب یا سایر متریال های مشابه چوب بسیار رونق داشته باشد. تنوع این نوع محصولات در بازار به میزان زیادی رسیده است. به دلیل تنوع بالا فراورده های چوبی و طرح چوب لازم است اطلاعات دقیقی راجب هر کدام از آنها داشته باشید. آشنایی با مزایا و معایب این محصولات باعث می شود تا از کاربرد درست آنها مطلع شوید.

 

3 1 - ترمووال در دکوراسیون داخلی
wall5534 scaled 1024x576 - ترمووال در دکوراسیون داخلی
wall6544 scaled 1024x576 - ترمووال در دکوراسیون داخلی

ابعاد ترمووال:

ترموال های یونیک و اسپشیال کاملا پی وی سی و ابعاد آن  طول 2.90 در عرض 18 سانتی متر هستن

ترموال های 23 سانت کاملا پی وی سی و ابعاد آن طول 2.80در عرض 23 سانتی متر هستن

پیدایش ترمووال

ترمووال خلق کننده جدیدترین سبک های دکوراسیون است. دکوراسیون داخلی تحت تاثیر سبک و مدل ها معنا می گیرد. عوامل زیادی در طراحی داخلی موثر است و یکی از این عوامل مد است. ترند شدن نوعی متریال و سبک، باعث می شود تا در یک بازه معین یک متریال بیشترین تقاضا را داشته باشد. ترمووال نیز یک ایده ترند شده در چند سال اخیر است. الوارهای چوبی برای طراحی و دیزاین دیوار با نام های تجاری مختلف ترمو وال‌ها را به وجود می آورند. ترمووود که منشا پیدایش ترمووال است یکی از مقاوم ترین چوب های شناخته شده است و اصالت چوب طبیعی را به همراه دارد. این چوب طی مکانیزم های ترمو شدن استحکام زیادی را به دست می آورد. ترمووال‌ها با روکش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. ترمووال‌های پلیمری به عنوان رقیب ترموود ها هستند. شرکت های داخلی مانند آذران پلاست رسا با تولید مرغوب ترین دیوارپوش های پلی استایرن جایگزین مناسبی برای متریال های خارجی است.

 

wall31tyrettr scaled 1024x576 - ترمووال در دکوراسیون داخلی

ترمووود چیست؟

برای درک بهتر پیدایش ترمووال باید بدانیم ترمووود یا ترموود چیست. اگرچه چوب زیبا است اما مشکلات چوب طبیعی برای استفاده در ساختمان محدودیت ایجاد می کند. دغدغه ی استفاده از چوب و مشکلات آن باعث به وجود آمدن انقلابی به نام ترموود شد. در این روش با حرارت دادن چوب مقاومت آن را افزایش می دهند. فنلاند به عنوان یکی از اولین کشورها بود که روش Thermowood را استفاده کرد. در این روش با دمایی حدود 220 درجه چوب را تا مرز سوختن حرارت می دهند. این روند چوب را در برابر رطوبت عایق می کند و آن را محکم تر می کند. فرآیند مقاوم کردن و ترمو کردن به شکل های متفاوتی توسط بخار، روغن و … انجام می شود. برای ترمو کردن چوب پس از خشک شدن چوب طبیعی با یکی از روش ها آن را حرارت داده و سپس آن را خنک می کنند. برای زیبایی و حفظ رنگ ترموود از روغن مخصوص استفاده می شود که در کشورهای آلمان و کانادا تولید می شود.

 

wall8 scaled 1024x576 - ترمووال در دکوراسیون داخلی

مزایای ترموود ها که به دیوارپوش ترمووال منتقل شد

ترموود ها از چوب درختی با نام زبان گنجشک یا چوبی دیگر که با نام گونه کاج معروف است ساخته می شوند. پس از ترموود شدن یک چوب رنگ آن تغییر می کند و دارای رنگی تیره و یکدست می شود و در گذر زمان شدت تغییر رنگ آن ناچیز است. زمانی که چوب حرارت می بیند صمغ های بین چوب از بین می رود و این روش باعث می‌ شود تا حشرات به آن جذب نشوند. با این روش چوب دچار قارچ زدگی و پوسیدگی هم نمی شود و عمر چوب بیشتر خواهد شد. پس از ترمو کردن اندازه و ابعاد آن ثابت می ماند. با از بین رفتن سلولز های چوب و فشرده شدن آن بافت متراکم چوب باعث می شود تا به عایق حرارت و عایق رطوبت تبدیل شود. ترموود ها به دلیل طبیعی بودن قابل بازیافت هستند. وزن الوارهای ترمو شده به میزان قابل توجهی کمتر از چوب طبیعی است و این به عنوان یکی از مزایای ترمووود محسوب می شود.

 

1 1 - ترمووال در دکوراسیون داخلی

مزایای ترمووال:

1_ عایق حرارت و صوت

2_ مقاوم در برابر رطوبت

3_ خود اطفاء در برابر آتش و نسوز بوده و فقط آب شده و دود می کند.

4_ نصب سریع

5_ وزن و بار کم برای ساختمان

6_ حمل و نقل بسیار راحت و سریع

7_ حفظ محیط زیست و جلوگیری از استفاده بی رویه چوب

8_ شستشوی بسیار راحت و سریع

9_ قیمت بسیار مقرون به صرفه بودن

WhatsApp Image 2024 02 21 at 14.57.54 - ترمووال در دکوراسیون داخلی

تولید دیوارپوش

ترموپلاست به عنوان یک جایگزین برای ترموود است با همان مزایا . تفاوت ترموود با ترموپلاست در متریال اصلی آنها است. ترموود به عنوان یک متریال طبیعی و ترموپلاست به عنوان یک متریال مصنوعی معرفی می شود. ترموپلاست ها دارای ترکیبات متفاوتی هستند. یکی از بهترین ترمووال های موجود در بازار توسط گروه صنعتی آذران پلاست رسا ارائه می شود که دارای روکش هات استامپ است. در این نوع از ترمووال از هایمپک به عنوان مغزی استفاده می شود. این متریال به عنوان یک مصالح مشابه و طرح چوب کاربرد دارد.

هایمپک استفاده شده در دیوارپوش

برای تولید یک ترمووال با کیفیت و مرغوب لازم است از متریال های با کیفیتی استفاده شود. هایمپک ها به عنوان مقاوم ترین نوع پلی استایرن ها شناخته شوند. High Impact Polystyrene یا هایمپک استفاده شده در ترمووال ایرانی دارای قیمت مناسب و وزن سبکی است. این ویژگی به همراه روکش های متنوع باعث شده است تا ترمووال به عنوان کاربردی ترین دیوارپوش های بازار محبوبیت زیادی را به دست بیاورند. شرکت آذران پلاست رسا با سابقه طولانی در تولید دیوار پوش و کف پوش با ارائه زیباترین طرح های دیوار پوش زیبایی را برای فضای شما به ارمغان آورده است.

روکش هات استامپ و تنوع در دکوراسیون

این نوع روکش ترمووال یکی از جدیدترین روش های چاپ طرح است. با هات استامپ بهترین طرح ها را روی پانل های مختلف چاپ می کند. در متریال های طراحی و معماری این روش کمک می کند تا مصالح روکش زیبایی را داشته باشند. این طرح ها روی فویل اجرا می شوند و برای هر سطح صافی مانند سقف کاذب، پلی استایرن، پی وی سی و … می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این روکش ها مزیت های زیادی برای استفاده در دکوراسیون دارند. تنوع طرح در این روکش بسیار زیاد است و می توانید طرح دلخواه خود را با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. مقاوم بودن این روکش ها در مقابل خط و خش یکی دیگر از دلایل استفاده زیاد این روکش ها است. از کاربردهای این طرح ها می توان چاپ آنها بر روی ماربل شیت در ابعاد مختلف نیز اشاره کرد.

طراحی داخلی 2023

دکوراتور ها و دیزاینر ها به دنبال استفاده از جدید ترین متریال ها هستند تا بتوانند جایگزین مناسبی برای مصالح قدیمی محدود بیابند. ترمووال جدید پس از ترمود ها پا به بازار گذاشتند. ترمووال ها دارای مزیت هایی مانند تنوع در طرح و تنوع در رنگ هستند. متنوع بودن پنل های طرح چوب باعث شده تا با کمک آنها بتوان سبک های مختلفی را در طراحی اجرا کرد. هارمونی در رنگ و طرح یکی از مهمترین کارها در طراحی داخلی محسوب می شود. ترمووال ها با ابعاد مختلف در قسمت های مختلفی از فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. این پنل های پرکاربرد قابل اجرا روی تمامی سطوح ساختمانی هستند. ترموپلاست ها به راحتی روی مصالحی مانند گچ، سیمان، سرامیک و… نصب می کنند. زیبایی از اصلی ترین هدف های طراحی داخلی است. داشتن یک فضای شیک و زیبا نیازمند انتخاب خوش نقش و نگارترین مصالح است.

 

sdfsf3434 640x853 - ترمووال در دکوراسیون داخلی

اجرای تی وی وال با ترموود

ترمووال طرح ترموود با ظاهر زیبا و شیک می تواند یک طرح دوست داشتنی برای دیوار های خانه باشد. استفاده از چوب باعث می شود تا حس بهتری در فضا ایجاد شود. رنگ های گرم درترمووال ها باعث می شود فضا مطلوب و دنج تر بنظر برسد. یکی از بهترین گزینه ها برای اجرای چوب ترمو یا ترمووال، نصب روی دیوار قرارگیری تلویزیون یا تی وی وال است. اجرای دیوارپوش های آذران پلاست یکی از جدیدترین روش های دکوراسیون داخلی سال 2023 است. با ترکیب دیوارپوش طرح ترموود و مصالحی مانند سنگ و … دیوار منزل را می توانید تبدیل به یک جداره فوق العاده کنید.

دکوراتیو با طرح ترموود

طرح ترموود برای قسمت های کنار تخت ها در اتاق خواب ها و ایجاد یک فضای دکوراتیو شده می تواند فضای ساده را به یک فضای کلاسیک تبدیل کند. دکور کردن هر فضایی مانند رستوران ها و کافه ها با رنگ های مناسب از ترمووال از بهترین ایده های استفاده از ترمووال های طرح ترموود است. اتاق های مدیریت باید به عنوان یک فضای مجلل و باشکوه طراحی شوند به همین دلیل استفاده از دیوارپوش طرح ترموود می تواند بهترین گزینه انتخابی باشد. طراحی کانترهای فروشگاه ها و تابلو ها ی تبلیغاتی با ترموپلاست باعث مدرن شدن و جلب توجه افراد می شود.

نمای مدرن ساختمان

نمای خارجی ساختمان ها بسیار مهم هستند. نمای ساختمان را می توان چهره ساختمان نامید پس لازم است تا با یک طراحی به سبک جدید یک شاهکار به وجود بیاورید. استفاده عمودی و افقی از الوارهای رنگی در کنار استفاده از سنگ های نما باعث ایجاد شدن طرح جدید و متفاوت می شود و نمای ساختمان شما را از سایر ساختمان ها  به طور ویژه ای متمایز می کند. ترمووال ها با مقاومت بالا بهترین گزینه برای اجرای نما بیرونی هستند.

قیمت ترمووال

ترمووال ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند. میزان کیفیت ترمووال ها متفاوت است. ابعاد و کیفیت مواد از معیارهایی هستند که بر قیمت ترمووال اثر می گذارند. با توجه به این که قیمت مصالح و متریال در بازار دارای نوسان می باشد برای اطلاع دقیق از قیمت الوارها و پنل ها می توانید با ما در تماس باشید تا اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. نکته قابل توجه در قیمت دیوارپوش این است که با توجه به شباهت این محصول به ترموود و مزایای آن دارای قیمت مناسب و بصرفه ای است. برای خرید دیوارپوش های باکیفیت با قیمت منصفانه بهتر است از مراکز شناخته شده و معتبر اقدام به خرید محصول نمایید. شما می توانید این دیوارپوش ها را به قیمت مناسب بطور مستقیم و بدون واسطه از شرکت آذران پلاست رسا تهیه نمایید.

 

dfgdfgd 1024x768 - ترمووال در دکوراسیون داخلی

نحوه اجرای دیوارپوش

با مشخص شدن محل نصب و مساحت طرح لازم است سطح زیرین ترمووال را تراز کنید. دیوار پوش آذران پلاست رسا را می توانید به راحتی نصب کنید. نصب پنل ها باید با فاصله ی مناسب انجام شود تا زیبایی دلخواه را به وجود بیاورد. برای نصب دیوارپوش ها از چسب و میخکوب های مناسب استفاده می شود. اجرای ترمووال گرچه بسیار ساده است اما نیازمند ظرافت و دقت زیاد است. برای خرید ترمووال مناسب برای فضاهای داخلی و خارجی و نمای ساختمان می توانید با مجریان و فروشندگان باتجربه در زمین مصالح مشورت کنید تا با اطمینان خاطر از فایده های شگفت انگیز ترمو پلاست ها بهره مند شوید.

 

wall23423 scaled 1024x576 - ترمووال در دکوراسیون داخلی

کاربرد ترمووال:

ترموال پی وی سی متشکل از پی وی سی و پودر سنگ هست که در طرح ها و سایز های مختلف تولید می شود.

ترمووال های نسل جدید دیوارپوش و سقف کاذبی هستند که در تمامی فضاها از جمله:

_ تی وی وال

_ راه پله

_ لابی

_ فضاهای اداری

_ سرویس بهداشتی

_ آشپزخانه و …

مراحل نصب ترمووال:

آماده سازی سطح: سطحی که قرار است ترمووال بر روی آن نصب شود باید کاملاً تمیز و صاف باشد. از ابزار مناسبی برای پاکسازی و صاف کردن سطح استفاده شود.

برش و تنظیم ابعاد:ترمووال برای نصب باید به اندازه مورد نیاز برش داده شود. ابعاد و شکل ترمووال باید با ابعاد و شکل سطح متناسب باشند.

آماده سازی مواد چسبناک: مواد چسبناک مناسب بر روی سطح و ترمووال آماده می‌شود. اطمینان حاصل شود که مواد چسبناک به درستی آماده شده و در دمای مناسب قرار گرفته‌اند.

 چسباندن ترمووال:ترمووال با دقت بر روی سطح چسبانده می‌شود. از وسایل مناسبی مانند رولر برای فشار دادن بر روی ترمووال استفاده شود تا چسب به خوبی به سطح بچسبد

تمیز کاری و پایان دهی: پس از چسباندن ترمووال، سطح تمیز شود و هرگونه اضافه‌کاری یا پوسته‌های مواد چسبناک حذف شود. سپس، لایه‌ای از ماده پایان‌دهنده بر روی ترمووال اعمال می‌شود تا محافظت اضافی فراهم شود

خشک شدن: ترمووال و مواد چسبناک باید به مدت زمان مشخصی خشک شوند. این زمان بسته به نوع مواد چسبناک و شرایط محیطی متغیر است.

تکمیل نصب: در نهایت، هرگونه نوارهای لبه‌ها بریده می‌شوند و پس از اعمال پایان‌دهی نهایی، نصب ترمووال به پایان می‌رسد.

WhatsApp Image 2024 02 21 at 14.57.50 - ترمووال در دکوراسیون داخلی

نصب ترمووال pvc:

ترمووال یکی از جدید ترین متریال های صنعت ساختمان هست که قابلیت استفاده از لاین نوری را دارد و در آن می توانید از لاین نوری نیز استفاده کنید. این دیوار پوش های خاص و لاکچری با استفاده از ایجاد فضایی سه بعدی حس طبیعت نیز القا می کنند.

ترمووال های پی وی سی قابل نصب بر روی کلیه سطوح داخلی اعم از گچ، سیمان، فلز، چوب، شیشه، سرامیک، کاشی و …

سوالات متداول:

برای چه فضاهایی قابل نصب است ؟

برای فضاهای داخلی مانند آشپزخانه_ سرویس بهداشتی _تی وی وال_ راه پله_ فضای اداری_ فضای تجاری_ حمام مراکز درمانی _ پارکینگ_ دور ستون ها در ابعاد مختلف

آیا نصب این متریال راحته؟

بله بسیار راحت و آسان می باشد. فقط چسب و کاتر جهت برش نیاز است و به راحتی در هم کلیک می شوند.

آیا این متریال ضد آب و ضد رطوب هستش؟

بله این متریال کاملا ضد آب و عایق حرارت و رطوبت می باشد و این متریال به خاطر جنس پی وی سی و تمام روکش بودن آن کاملا ضد آب و عایق حرارت و رطوبت می باشد.

آیا ضد حریق هستش ؟

بله این متریال ضد اشتعال و در صورت آتش سوزی خود اتفا می باشد.

آیا این متریال در برابر مواد شوینده مقاومه؟

بله به خاطر تمام روکش بودن مقاوم هستش و با هر نوع مواد شوینده ای قابل شستشو می باشد و بدون مواد شوینده با یک دستمال نمناک کاملا تمیز می شود.

آیا ضمانت پس از فروش دارید؟

بله 12 ماه ضمانت جنس دارند و با وجود داشتن نصابهای مجرب 18 ماه ضمانت نصب نیز به مشتریان عزیز ارائه می شود.

آیا این متریال قابل استفاده در فضای بیرونی هست ؟

خیر ولی در صورتی که اشعه مستقیم (آفتاب ) به آن برخورد کند قابل استفاده می باشد و در فضای بیرونی که آفتاب مستقیم به آن برخورد می کند آسیب پذیر می باشد.

آیا قابلیت نصب لاین نوری را دارد؟

بله این محصولات طوری طراحی شده اند که کلیه ترمووال های یونیک و ترمووال های 23 سانت قابلیت اجرای لاین نوری را دارا می باشند.

ترمووال را در چه سطوحی می توان نصب کرد؟

روی هر سطح صافی قابل اجرا می باشد و در صورتی که سطح صاف نباشه با زیر سازی قابل اجرا می باشد.

ترمووال برای سقف هم مناسب هستش؟

بله فقط با یک کاتر و چسب خودتان می توانید نصب کنید.

ترمووال از چه جنسی می باشد؟

ترمووال ها از جنس پی وی سی (pvc) می باشد که بسیار سبک، قابل شستشو و در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند.

شما همچنین می توانید جهت اطلاعات بیشتر به سایت آذران پلاست مراجعه کنید.

4 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل