کفپوش لمینت چیست؟

کفپوش لمینت چیست؟
Rate this post

آشنایی با کفپوش لمینت 

کفپوش لمینت که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، جزء محصولاتی است که تنوع زیادی در طرح و رنگ دارد. همچنین از لحاظ قیمتی، این نمونه کفپوش دارای قیمت مناسبی میباشد. نصب سریع و آسان این مدل کفپوش باعث شده است تا کفپوش‎های لمینت، مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرند. ساختار این کفپوش ها، چهار لایه دارد. این لایه ها به ترتیب بر روی هم قرار گرفته و فشرده می شوند.  چهار لایه موجود در کفپوش های لمینت شامل لایه محافظ، لایه هسته اصلی لمینت، لایه زیرین و لایه طرح دار هستند. در واقع لایه روی این نوع لمینت ها، شفاف است و با استفاده از رزین ملامین تولید می‌شود. این نوع لایه، در برابر انواع آسیب ها و لکه ها مقاوم می باشد. این لایه بر روی لمینت علاوه بر ایجاد ماندگاری، از نفوذ آب به درون این محصول جلوگیری می‌کند. به دلیل اینکه بر روی کفپوش لمینت پایه های مبلمان، پایه میز و صندلی قرار می‌گیرند باید سطح آنها ضد خط و خش باشد.

کفپوش لمینت به دلیل کیفیت خوبی که دارد، در مقابل این آسیب ها مقاوم است. هسته اصلی لمینت نیز از ضخیم ترین لایه ها در این کفپوش ها میباشد که با استفاده از خرده چوب ها تولید می شود. این لایه علاوه بر اینکه فضای مناسبی را برای لایه طرحدار ایجاد می نماید، وزن وارد شده به این نوع کفپوش ها را کاهش می دهد. لایه طرح دار در کفپوش های لمینت، شامل طرح این محصولات است که جزء دومین لایه ها در این کفپوش ها میباشد. طرح آنها معمولاً طرح چوب یا سنگ است؛ البته که تنوع زیادی در طرح و رنگ این محصولات وجود دارد و هیچ گونه محدودیتی در طرح آنها نیست. لایه زیرین که جزء آخرین لایه ها در کفپوش لمینت است، با استفاده از ترکیبات ملامین تولید می گردد. این لایه، از لایه هسته اصلی محافظت نموده و موجب استحکام این نوع لمینت ها می گردد. لایه زیرین موجب پوشش ناهمواری های سطح کفپوش نیز می شود.

 

نکات اساسی و مهم به هنگام نصب کفپوش لمینت 

پس از خرید کفپوش لمینت باید آنها را نصب نمایید. نصب کفپوش لمینت از حساسیت زیادی برخوردار بوده و اگر به درستی نصب نشود، زیبایی زیادی ندارد و ضررهای مالی بسیاری را به وجود می آورد. به طور کلی باید بدانید که برای نصب کفپوش، حتماً باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مهمترین نکته که به هنگام نصب این کفپوش ها باید به آن توجه کنید، درز انبساط آنها است. معمولاً بین کفپوش با دیوار، حدود چند میلی متر فاصله دارد که برای انبساط لمینت‌ها می باشد. اگر این فاصله در نظر گرفته نشود، برجستگی های بسیاری بر روی آنها به وجود می آید. بنابراین میزان فاصله ای از دیوار، برای نصب کفپوش باید مد نظر قرار گرفته شود. این نمونه کفپوش ها، برای فضاهایی که سیستم گرمایش از کف دارند مناسب نیستند. امروزه برخی از افراد بدون توجه کردن به سیستم گرمایش از کف، اقدام به نصب کفپوش لمینت می کنند.

باید بدانید که این نوع لمینت ها، حساسیت زیادی نسبت به شرایط محیطی دارند. در واقع حرارت بالا، باعث تغییر شکل این نوع کفپوش ها می شود؛ بنابراین به هنگام داشتن سیستم گرمایش از کف، بهتر است که از مدل‌های دیگر کفپوش استفاده گردد. مرحله زیر سازی نیز، جزء مراحل مهم به هنگام نصب کفپوش لمینت است. حتماً سطح زیر این نوع کفپوش ها، باید تراز و صاف باشد؛ تراز نبودن باعث می ‌شود تا بین این نوع کفپوش ها باز بماند و فضای زشتی را به وجود آورد. ضربه به هنگام نصب این مدل کفپوش ها نیز، از مراحل مهم است؛ به خاطر اینکه کفپوش لمینت به کمک زبانه و شیاری که در اطراف آن وجود دارد، به یکدیگر متصل می گردد.

 

rsrgtr - کفپوش لمینت چیست؟
نصب اصولی کفپوش های لمینت

 

مزایای کفپوش های لمینت 

کفپوش لمینت از نمونه کفپوش های محبوب و پرطرفدار می باشد. از مزیت های استفاده از این نوع کفپوش ها، باید به هزینه کمتر آنها نسبت به کفپوش های چوبی اشاره کرد.

  • عمر مفید این نمونه از کفپوش به دلیل دارا بودن لایه های چوب فشرده، بسیار بیشتر می باشد.
  • نسبت به انواع کفپوش موجود در بازار، هزینه نصب و اجرای کفپوش لمینت کمتر است.
  • قابلیت جابجایی، از ویژگی‌ های مهم این محصولات به شمار می‌رود.
  • انواع کفپوش های لمینت در برابر دما، آتش‌سوزی، رطوبت و صدا نیز عایق می باشند.
  • تنوع در این محصولات بسیار بالا است، به همین دلیل هم قدرت انتخاب افراد برای داشتن فضای زیبا بیشتر است.
  • این نمونه کفپوش را می توان در مناطق با رطوبت بالا هم استفاده نمود.
  • در صورت اینکه سطح روی این کفپوش ها خیس شود، لیز نمی شوند.
  • این کفپوش ها به کف اتاق خسارتی وارد نمی کنند؛ به این خاطر که توسط شیار و قلاب به یکدیگر متصل می شوند، به همین خاطر هم کف اتاق ها کاملا سالم خواهند ماند.
  • به نسبت کفپوش های چوبی و سرامیکی، این نوع کفپوش ها در برابر خراشیدگی و اشیا تیز مقاومت بیشتری دارند.
  • سرعت نصب کفپوش لمینت بسیار بالا است.
  • طرح‌های این نوع کفپوش ها، از طبیعت الهام گرفته شده است؛ به همین خاطر هم استفاده از آنها در فضای منزل حس بودن در طبیعت را به افراد القا می‌ کند.

موارد مهم در هنگام خرید کفپوش لمینت 

در هنگام خرید کفپوش لمینت باید به چند نکته مهم دقت نمود. اولین نکته قیمت کفپوش لمینت است. همچنین ابعاد، ضخامت، رنگ و میزان مساحت آنها نیز از دیگر مواردی است که به هنگام خرید کفپوش باید به آن توجه کنید. بیشتر افراد پس از قیمت، با کیفیت بودن این محصولات برایشان حائز اهمیت می باشد. اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که در مورد این کالا اطلاعات کافی ندارید و به دنبال خرید نوع مرغوب آن ها می باشید، بهتر است که به مراکز معتبر فروش این محصولات مراجعه نمایید. در مراکز معتبر فروش کفپوش، مشاوران فروش این محصولات دارای اطلاعات بسیار گسترده در مورد انواع مختلف کفپوش لمینت هستند. این افراد می توانند شما را برای خرید بهتر راهنمایی کنند.

resize image - کفپوش لمینت چیست؟
ویژگی کفپوش های لمینت

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل