نحوه برش و نصب ماربل شیت

نحوه برش و نصب ماربل شیت
Rate this post

 

آیا با نحوه برش و نصب ماربل شیت آشنا هستید؟ چگونه می‌ توان به طرز درستی ماربل شیت‌ ها را نصب و اجرا کرد؟ ماربل شیت‌ ها از جمله سازه‌ های زیبا و جذابی هستند که به صورت ترکیبی از سنگ و پی‌ وی‌ سی می‌ باشند و در حال حاضر جهت پوشش دادن قسمت‌ های مختلف نمای داخلی ساختمان‌ذها از جمله بخش‌ هایی از آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌ گیرند، اما موضوع مهم در خصوص انواع ماربل شیت‌ ها نحوه نصب و برش دادن آنها می‌ باشد. در این مقاله به بررسی برش و نصب ماربل شیت می‌ پردازیم.

آشنایی با نحوه برش و نصب ماربل شیت

برای برش و نصب ماربل شیت باید مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید که بتوانید به طرز صحیحی از این نوع سازه‌ ها استفاده کنید. این مراحل عبارتند از:

1-اندازه‌ گیری کردن مساحت دیوار

شما ابتدا باید به طور دقیقی مساحت دیوار را اندازه‌ گیری کنید، سپس مطابق با این اندازه برش دادن ورقه‌ های ماربل شیت را انجام دهید.

2-زیرسازی کردن

پس از آنکه کار برش را انجام دادید، حال نوبت به زیرسازی کردن مکان مورد نظر می‌ رسد، چون اگر دیوار دارای ناهمواری باشد، حتماً باید آن را برطرف کنید تا ماربل شیت به طور صحیحی بر روی سطوح مورد نظر قرار بگیرد. نصب کردن ماربل شیت بر روی انواع دیوارهای رنگ شده، گچی، دیوار سنگی، کاغذ دیواری و غیر امکان‌ پذیر است، اما چسبندگی آن بر روی سطوح نام برده شده از چسبندگی بر روی کاغذ دیواری بهتر است، بنابراین اگر کاغذ دیواری دارید، ابتدا سعی کنید آن را به طور کامل بکنید و اگر دیوار دارای ناهمواری می‌ باشد، به دو شیوه می‌ توانید نسبت به یک دست کردن آنها اقدام کنید، که این دو شیوه عبارتند از:

استفاده کردن از چوب رسی برای دیوارهایی که ناهموار هستند، اما رطوبت ندارند.

استفاده کردن از برخی پروفیل‌ های اف و یو جهت دیوارهایی که مرطوب و خیس هستند، از جمله بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی

چوب‌ های روسی و دو نوع پروفیل را می‌ توانید با استفاده کردن از رول پلاک و پیچ بر روی دیوار به صورت شبکه‌ ای نصب کنید که در این حالت یک بستر مناسب جهت نصب کردن ماربل شیت با استفاده از پیچ و چسب به وجود می‌ آید.

3-کشیدن چسب مخصوص بر روی سطوح

پس از آن که زیرسازی با دقت بالایی انجام شد، حال سطح شما آماده کشیدن چسب است. برای این کار باید چسب مخصوص را بر روی سطح دیوارها کشیده و یک سطح اتصالی خوب برای چسباندن ماربل شیت ایجاد کنید. برای این کار می‌ توانید از چسب پلی یورتان استفاده کنید که با نام چسب کالباسی نیز معروف است. این چسب بسیار قوی می‌ باشد و حتی بر روی دیوارهایی که رطوبت دارند، قابل اجرا است.

1 1 - نحوه برش و نصب ماربل شیت

 

4-قرار دادن دیوارپوش بر روی سطوح

پیش از آنکه چسب خشک شود، باید با احتیاط دیوارپوش را بر روی سطح مورد نظرتان قرار دهید. در مدت زمان بسیار کوتاهی دیوارپوش کاملاً به دیوار محکم می‌ شود.

5-چسباندن ابزار و قرنیز

آخرین مرحله نصب کردن دیوارپوش چسباندن قرنیز و ابزارهای مخصوص می‌ باشد. این قرنیزها موجب به وجود آمدن زیبایی بیش تر دیوارپوش خواهند شد. فراموش نکنید که جهت نصب کردن قرنیزها نیز مانند نصب ماربل شیت حتماً باید از چسب استاندارد استفاده کنید که اتصال خوب و استانداردی را به وجود بیاورد. چون در غیر این صورت احتمال جدا شدن این ورقه‌ ها از دیوار وجود دارد. اما اگر هدف چسباندن و نصب ماربل شیت در بین کابینت‌ ها می‌ باشد، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

سطوح بین کابینت‌ ها را کاملاً یکدست و صاف کنید.

تایل‌ ها و ورقه‌ های ماربل شیت را دقیقاً به همان اندازه فاصله بین کابینت‌ ها برش دهید.

پشت ورقه‌ ها را چسب پلی یورتان بچسبانید.

ورقه‌ ها را با دقت و ظرافت بر روی سطح مورد نظرتان قرار داده و بر روی دیوار فیکس کنید.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله برش و نصب ماربل شیت را بررسی کردیم. در واقع اجرا کردن ماربل شیت‌ ها کار بسیار آسانی می‌ باشد و تنها کمی ظرافت و دقت می‌ طلبد. کلیه مراحل آن را نیز توضیح دادیم. در سایت آذران پلاست بیشتر با برش و نصب ماربل شیت، قیمت ماربل شیت، قیمت ترمو وال و غیره آشنا شوید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل