پوستر سه بعدی

پوستر سه بعدی
Rate this post

پوستر سه بعدی چیست؟

همانطور که می دانید، دیوارها جدا کننده ی بخش های مختلف یک خانه، ساختمان، فروشگاه و غیره هستند. به علاوه دیوارها فضای درونی خانه را از خیابان و کوچه نیز جدا می کنند. در گذشته سفیدکاری سطح دیوارها به منزله ی زیبا سازی فضای داخل منزل بود و آن را به کمک چند تابلو عکس خانوادگی تکمیل می کردند. اما امروزه استفاده از محصولاتی نظیر پوستر سه بعدی، کاغذ دیواری و حتی استفاده از چراغ های مخفی و تزیینی رایج شده است.

هر یک از موارد ذکر شده کاربرد به خصوصی دارند و معمولا متناسب با طراحی داخلی و سلیقه افراد استفاده می شوند. یکی از پرکاربردترین محصولات ذکر شده پوستر سه بعدی است. پوستر سه بعدی در واقع پوستری است که متناسب با ابعاد مورد نظر، به صورت کاملا آماده چاپ می شود. نقش روی این پوسترها به نحوی طراحی شده که با استفاده از خطای دید، منظره ای سه بعدی را به مخاطب القا می کند.

در استفاده از پوستر سه بعدی آن چه که اهمیت پیدا می کند، تناسب پوستر با طراحی داخلی منزل و وسایل مورد استفاده از قبیل مبلمان، تزیینات، تابلوها، لوستر و حتی میز عسلی است. بنابراین در استفاده از پوستر سه بعدی بایستی هارمونی طرح و رنگ آن را با موارد ذکر شده رعایت کرد. این پوسترها مقرون به صرفه هستند و فضایی جذاب و دلنشین را به وجود می آورند.

 

مزایای پوسترهای سه بعدی

پوستر سه بعدی دارای مزیت هایی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  1. قابل شستشو هستند: یکی از مهم ترین ویژگی های محصولی که قرار است دیوار اتاق نشیمن، اتاق خواب یا دیوارهای محل کار را بپوشاند، قابلیت شستشوی آن است. به طور معمول سطح پوستر سه بعدی از جنس ونیل یا PVC بوده و به راحتی می توان به کمک مواد شوینده مخصوص، سطح آن را از آلودگی ها پاک کرد.
  2. پوسترهای سه بعدی فری سایز هستند: منظور از فری سایز بودن پوسترهای سه بعدی این است که متناسب با سایز دیوار مورد نظر شما، پوستر طراحی و تولید می شود. به عبارتی هنگام تولید پوستر سه بعدی هیچ محدودیت یا استاندارد خاصی برای دیوارها قائل نمی شوند.
  3. هر تصویری که بخواهید، چاپ می شود: در انتخاب عکس برای پوستر سه بعدی آزاد هستید. می توانید تصویر یک منظره که برای شما خاطره انگیز است را انتخاب کنید. حتی می توانید عکس خودتان یا شخص مورد علاقه تان را روی پوستر چاپ کنید.

اگر طرفدار بازیگر یا خواننده ی خاصی هستید ما عکس آن را برای شما روی پوستر چاپ می کنیم تا در محل مورد نظر خود آن را نصب کنید. شما حتی می توانید یک تصویر انتزاعی را طراحی کنید و جهت چاپ در ابعاد مورد نیاز ارسال کنید.

سه بعدی1 - پوستر سه بعدی
اجرای پوستر سه بعدی

 

ویژگی های پوسترهای سه بعدی

پوستر سه بعدی دارای ویژگی هایی است که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ماندگاری و دوام بالا: ماندگاری پوسترهای سه بعدی بالاست و شما می توانید به مدت زمان طولانی از آن ها استفاده کنید. به علاوه مقاومت این محصولات در برابر شوینده های به خصوصی نیز بالا بوده و این موضوع خیال شما را از بابت نظافت و شستشوی آن ها راحت می کند.
  2. تنوع رنگی: از دیگر ویژگی های پوستر سه بعدی می توان به تنوع رنگی بالای آن نیز اشاره کرد. به نحوی که شما می توانید متناسب با رنگ بندی وسایل منزل به ویژه مبلمان و پرده ها، رنگ پوستر خود را انتخاب کنید. همچنین گاها دیده می شود که برخی افراد، پوسترهای سه بعدی بخشی از اتاق نشیمن را با رنگ تعدادی از کابینت ها ست می کنند.
  3. تنوع در طرح: یکی از مهم ترین ویژگی های پوسترهای سه بعدی که آن را از سایر محصولات مشابه متمایز کرده است، تنوع بالای آن در طرح های ارائه شده است. به نحوی که شما می توانید طرح دلخواه خودتان را طراحی کنید و برای کارشناسان ارسال نمایید. آن ها نیز پس از انجام کارهای لازم روی تصویر مورد نظر شما، آن را جهت چاپ به بخش مربوطه ارسال می کنند.
  4. محبوبیت و مقبولیت: از آن جایی که این پوسترها تنوع رنگی بالایی دارند و در طرح های مختلفی نیز تولید می شوند، متناسب با کلیه سلیقه ها طراحی و تولید می شوند. به عبارتی این محصول توانسته در میان اقشار مختلف جامعه مقبولیت و محبوبیت مطلوبی کسب کند.

 

کاربرد پوستر سه بعدی

تصور کنید که برای پوشش دیوارهای اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق کار یا دیوارهای محل کارتان بخواهید از کاغذ دیواری یا از دیوارپوش های مختلف چوبی، چوب پلاست و غیره استفاده کنید. مسلما نما و فرم کلیه ی دیوارها یکسان خواهد شد. در گذشته که استفاده از موارد ذکر شده مانند امروز مرسوم نبود، افراد برای جلوگیری از همرنگ شدن کلیه ی دیوارها، از رنگ های مختلفی برای آن ها استفاده می کردند.

امروزه با گسترش امکانات، باز هم افراد تمایلی به یکسان بودن طرح روی دیوارها ندارند. به عبارتی زمان استفاده از کاغذ دیواری یا دیوارپوش نیز تمایل به ایجاد تفاوتی هر چند جزئی در بخش هایی از فضا دارند. پوستر سه بعدی یکی از بهترین مواردی است که می توان جهت ایجاد این تنوع به کار برد.

 

انواع پوسترهای سه بعدی

پوستر سه بعدی را در انواع مختلفی تهیه می کنند که از دو جنبه زیر می توان انواع آن را مورد بررسی قرار داد:

  1. طرح پوستر سه بعدی
  2. متریال پوستر سه بعدی

 

طرح پوستر سه بعدی

طرح های به کار رفته روی پوسترهای سه بعدی می توانند به صورت زیر باشند:

  • طرح های انتزاعی، مدرن و هندسی
  • گل ها و گیاهان به صورت سه بعدی
  • طرح رومی یا اسپرت
  • طرح حیوانات، مناظر و طبیعت
  • طرح کودک و نوجوان: معمولا این مدل پوسترها دارای رنگ های شاد هستند و حتی از شخصیت های کارتونی نیز در ساخت آن ها استفاده می شود.
  • طرح ساختمانی و شهری: این مدل پوسترها باعث فراخ تر شدن فضای مورد نظر شما می شوند و آن را از یکنواختی خارج می کند.
  • پوستر ساده جهت نصب در پشت تلویزیون: معمولا چنین پوسترهایی را در ابعاد کل دیوار سفارش نمی دهند و رنگ آن را با رنگ مبلمان، پرده ها و سایر وسایل منزل ست می کنند.
  • پوستر مربوط به پرتره اشخاص: شما می توانید تصویر خود، بازیگر یا شخص مورد علاقه خود را روی پوستر چاپ کنید و در محل مناسب نصب کنید.

 

متریال پوستر سه بعدی

طرح های ذکر شده می توانند روی چهار نوع کاغذ چاپ شوند که به شرح زیر می باشند:

  • کاغذ فیبردار: پوستر سه بعدی که با کاغذ فیبردار ساخته می شود، نصب راحت و آسانی خواهد داشت. چرا که چنین متریالی در ساخت پوستر، بافتی نیمه مات دارد.
  • کاغذ شنی: طرح چاپ شده روی پوسترهای سه بعدی که از این مدل کاغذ تهیه می شوند، معمولا طبیعی تر جلوه می کند. دلیل این موضوع را می توان به بافت آن نسبت داد که مشابه شن های ریز می باشد.
  • کاغذ NONWOVEN: قیمت پوستر سه بعدی که از این متریال ساخته می شود، به نسبت سایر متریال ها گران تر است. این مدل کاغذ که از مدرن ترین متریال ها جهت ساخت پوسترهای سه بعدی محسوب می شود، طرحی کاملا براق و صاف را به وجود می آورد. چرا که سطح آن بدون بافت بوده و کاملا صاف است.
  • کاغذ چرمی: کاغذ چرمی همانطور که از نامش پیداست دارای بافتی چرمی است. چرمی بودن متریال پوسترهای سه بعدی موجب به وجود آمدن طرحی زنده و براق می شود.

 

تفاوت کاغذ دیواری با پوسترهای سه بعدی

اگر به فروشگاه های تخصصی کاغذ دیواری بروید و بخواهید جهت پوشاندن دیوارهای اتاق نشیمن منزل یا محل کارتان، کاغذ دیواری سفارش دهید، چند طرح از پیش آماده شده در اختیار شما قرار می دهند. به عبارتی قدرت انتخاب شما برای طرح کاغذ دیواری محدود است. پس از انتخاب طرح مورد نظر، کاغذهای دیواری در قالب رول های از پیش ساخته شده ای برای شما ارسال می شوند.

هنگام نصب کاغذ دیواری نیز متوجه خواهید شد که طرح کلی در حقیقت یک طرح ثابت بوده که پشت سر هم تکرار شده است. اتفاقی که معمولا در طراحی و تولید کاشی ها و سرامیک ها می افتد. در چنین حالتی بخش های اضافه کاغذ دیواری حین نصب بریده و دور انداخته می شوند. اما در خصوص پوستر سه بعدی چنین نیست. در واقع قدرت انتخاب شما برای طراحی های روی پوستر سه بعدی بالا بوده و می توانید آن را دقیقا به ابعاد دیوار مورد نظرتان سفارش دهید.

به طور معمول پوسترهای سه بعدی را تنها جهت استفاده روی یکی از دیوارهای فضای مورد نظر به کار می برند. در حالی که معمولا کاغذ دیواری را برای کلیه ی دیوارهای فضا مورد استفاده قرار می دهند. اگر چه همانطور که در بخش کاربرد پوستر سه بعدی نیز ذکر کردیم، ترکیب این دو محصول می تواند قابل توجه و جذاب باشد.

 

قیمت پوستر سه بعدی

با توجه به نوسانات شدید بازار، نمی توان به طور دقیق مشخص کرد که قیمت پوستر سه بعدی به چه صورت است. بدیهی است که در هر زمان، قیمت پوسترهای با کیفیت تر، همواره نسبت به پوسترهای معمولی بیش تر بوده و طبیعت بازار نیز از ابتدا چنین بوده است. به یاد داشته باشید که خرید محصولی با کیفیت تر، اگر چه در ابتدا برای شما هزینه ی سبکی در پی نخواهد داشت، اما در دراز مدت از لحاظ اقتصادی برای شما به صرفه تر خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل