پانل های پی وی سی

پانل های پی وی سی
Rate this post

مشخصات کلی و مزایای پانل های پی وی سی چیست؟

پانل های پی وی سی نوعی پوشش دهنده هستند که برای دیوارهای داخلی و خارجی، کفپوش و سقف ها کاربرد دارند. جنس پانل های پی وی سی از پلاستیک پلی وینیل کلراید است. اجزای تشکیل دهنده این پانل ها شامل آب، نمک و اتیلن می شود. این محصول کاربرد گسترده ای در صنعت ساخت و ساز دارد. به دلیل قیمت مناسب و مقرون به صرفه این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه، استفاده از آن در ساختمان سازی روز به روز در حال افزایش است. تنوع بالای طراحی و شکل ظاهری این پانل ها باعث شده تا پاسخگوی طیف وسیعی از سلیقه ها باشد. شکل ظاهری این پانل ها بسیار متنوع است و شامل مدل های شفاف، مات، ضد ضربه – استخوانی، خط دار، شیاردار، طرح چوب، طرح اسلیمی، طرح چاپی، طرح سنگ، سه بعدی، هات استمپ و… می شود. این پانل ها در دو گروه انعطاف ‌ناپذیر و انعطاف ‌پذیر تهیه و تولید می شوند.

جنس پلاستیک این پانل ها به صورتی است که ماندگاری بالا داشته به همین دلیل تا سال ها کیفیت و ظرافت خود را حفظ می کند. پانل های پی وی سی در برابر هر گونه رطوبت مقاومت خوبی دارند. به همین دلیل برای مناطق شمالی که رطوبت بالایی دارند بسیار مناسب است.

از مزایای مهم دیگر این پانل ها می توان به نصب آسان آن اشاره کرد. مزیت بعدی قابلیت جا به جایی این پانل ها بعد از نصب است. در صورتی که به هر دلیل تمایل داشتید پانل های خود را جا به جا کنید، پانل های پی وی سی این کارایی را دارند. زیرا دارای مقاومت بالایی در مقابل هر گونه ضربه یا خط و خش هستند. پانل های PVC خواص آنتی باکتریایی دارند. به همین دلیل دارای عمری بالا و مقاومت زیادی در برابر عوامل محیطی هستند. از جمله مزیت های دیگر این پانل ها می توان به قابلیت شستشوی آن ها اشاره کرد. این مزیت برای افرادی که به تمیزی حساس هستند بسیار اهمیت دارد. پانل های پی وی سی حتی عایق حرارت و صدا نیز هستند.

 

h565609 - پانل های پی وی سی
پانل های پی وی سی

 

روش تولید پانل پی وی سی:

روش های تولید پانل های پی وی سی به دو گروه اصلی طبقه بندی می شود. این دو روش شامل آمیزه سازی (Mixing) و اکستروژن (Extrusion) می شود. در روش اول همان طور که از نام آن پیدا است. چند ماده با هم ترکیب می شوند. روش آمیزه سازی نیز خود دارای دو مرحله است.

برای ترکیب کردن مواد در این روش از دو مرحله گرم و سرد استفاده می شود. علت نامیدن مرحله گرم به دلیل افزایش دما مخلوط کن است. در این مرحله مواد با دور زیادی حدود 1000 دور بر دقیقه با هم مخلوط می شوند. بعد از تمام شدن مرحله گرم، مرحله سرد آغاز می شود. در این مرحله مواد با دور آرام تر با هم ترکیب می شوند. این مرحله به این دلیل باید انجام شود تا مواد مرحله قبل ناگهانی سرد نشوند. زیرا سرد شدن ناگهانی باعث کلوخه شدن ترکیبات می شود. دما در این مرحله حدود 30 درجه سانتیگراد است. بعد اتمام کار مخلوط به دست آمده باید به مدت یک شبانه روز استراحت کند.

در روش اکستروژن چند مرحله پی در پی باید انجام شود. این مراحل شامل موارد زیر می شود:

قالب → Tipping → Cutting → Haul-off → Calibrator → Extruder → Hopper loader

در مرحله اول مواد باید به قسمت هایپر اکسترودر منتقل شود تا در مرحله دوم مواد ذوب گردد. سپس مرحله تثبیت ابعاد آغاز می شود. این کار به کمک خلاء یا آب سرد صورت می گیرد. در مرحله Haul-off مواد خارج شده از هایپر اکسترودر باید به صورت کاملا یکنواخت کشیده شود. مرحله بعدی مرحله برش داد پانل ها است. ابعاد در این مرحله باید تنظیم شود. در مرحله Tipping پانل آماده خارج شدن است. سپس در مرحله قالب شکل و ظاهر  ایجاد می شود.

 

rfytrty666790 - پانل های پی وی سی
پانل های پی وی سی

 

انواع روش های فروش پانل های پی وی سی:

فروش پانل PVC در گذشته تنها به روش حضوری صورت می گرفت. اما امروزه با گسترش فضای مجازی، فروشگاه های آنلاین اقدام به فروش پانل PVC خود نموده اند. با توجه به این نکته که روش خرید حضوری بسیار زمان بر و انرژی بر بوده، از طرف دیگر، هزینه های بیشتری را بر خریدار تحمیل می کند. روش های خرید آنلاین بیش از پیش مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. فروشگاه های آنلاین، در دسترس تمامی افراد در سراسر کشور هستند و در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات لازم را در اختیار خریدار قرار می دهند.

از طرف دیگر با توجه به این نکته که پانل های پی وی سی بسیار متنوع هستند. خریداران تمایل دارند فروشگاه ها و محصولات مختلف را ببینند، با این کار بهترین خرید را می توانند تجربه نمایند. اگر یک جستجوی کوتاهی در گوگل کرده باشید متوجه می شوید که فروشگاه ها و سایت های زیادی در زمینه فروش پانل های پی وی سی فعالیت می کنند. به همین دلیل شاید کمی انتخاب فروشگاه برای شما مشکل شده باشد. البته حق با شما است که نگران باشید. زیرا انتخاب یک فروشگاه معتبر جهت خرید پانل پی وی سی جز اولین و مهم ترین گام های خرید شما به شمار می رود. توجه به این نکته باعث می شود هنگام خرید خیالتان از بابت قیمت و کیفیت محصول راحت باشد.

 

نکات مهم در زمینه خرید انواع پانل های PVC:

همانطور که گفته شد قدم اول در زمینه خرید پانل پی وی سی انتخاب فروشگاه معتبر است. در مرحله بعدی انتخاب نوع طرح و مدل پانل است. این انتخاب بستگی به کاربرد پانل (کفپوش، دیوارپوش و سقف پوش)، سلیقه مشتری، نوع فضا و ساختمان مورد نظر (اداری، مسکونی، تجاری و…)، بودجه خریدار و… دارد. برای این که این پانل ها به صورت حرفه ای نصب شوند حتما باید به یک نصاب باتجربه و کاردان مراجعه کنید. با نصب حرفه ای پانل ها، دوام و طول عمر، زیبایی و کیفیت آن ها افزایش می یابد.

قبل از خرید حتما به این نکته هم توجه داشته باشید که پانل های PVC به اجسام نوک تیز، حرارت بالا، نور خورشید بسیار حساس هستند و خراب می شوند. به همین دلیل قبل از خرید حتما از مشاوران فروش راهنمایی های لازم را کسب نمایید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل