نحوه تمیز کاری و نگهداری از ماربل شیت

نحوه تمیز کاری و نگهداری از ماربل شیت
Rate this post

یکی از مهم ترین کارهایی که باید برای نگهداری و حفاظت از ماربل شیت انجاد دهید, تمیز کردن آن است. ماربل شیت دارای ظاهر بسیار زیبایی است که در طراحی داخلی ساختمان های اداری, مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. حفظ زیبایی ماربل شیت تا حد زیای به تمیز کردن آن بستگی دارد و به همین دلیل دانستن نحوه تمیز کاری ماربل شیت بسیار حائز اهمیت می باشد.

اگر شما در تمیز کردن ماربل شیت از شوینده های نامناسب استفاده کنید و در زمان های مناسب اقدام به تمیز کردن آن نکنید, به ظاهر و طول عمر ماربل شیت آسیب جدی را وارد کرده اید. در این مطلب قصد داریم روش های صحیح تمیز کردن ماربل شیت را بررسی نماییم. پس با ما همراه باشید.

اهمیت تمیز کردن ماربل شیت

اگر به صورت روزانه با یک دستمال مرطوب ماربل شیت را تمیز کنید دیگر نیازی به استفاده از انواع شوینده ها نخواهید داشت. برای این کار باید هر روز یا هر دو روز یکبار سطح ماربل شیت را با استفاده از یک دستمال نم دار از گرد و غبار پاک کنید. سپس با یک دستمال خشک و تمیز رطوبت باقی مانده را از روی ماربل شیت پاک نمایید.

با تمیز کردن ماربل شیت هم به حفظ زیبایی آن کمک خواهید کرد و هم طول عمر آن را افزایش خواهید داد.

روش های تمیز کردن ماربل شیت

شما می توانید با روش های مختلفی ماربل شیت را تمیز کنید. در ادامه تمامی این روش ها را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از آب و صابون برای تمیز کردن ماربل شیت

ماربل شیت در برابر مواد اسیدی مقاومتی ندارد و به سرعت دچار آسیب می شود. به همین دلیل برای تمیز کردن ماربل شیت باید در انتخاب شوینده ها دقت زیادی داشته باشید. بهترین روش برای تمیز کردن ماربل شیت, استفاده از مواد شوینده خانگی مثل محلول آب و صابون است. محلول آب و صابون می تواند تمامی آلودگی های روی سطح ماربل شیت را از بین ببرد و به درخشندگی و زیبایی آن بیافزاید.

در این روش فقط باید محلول آب و صابون را روی سطح ماربل شیت اسپری کنید و در ادامه با یک دستمال نرم روی سطح آن را از انواع آلودگی ها و گرد و غبار پاک کنید.

استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن ماربل شیت

یکی از روش های دیگر تمیز کردن ماربل شیت و از بین بردن لکه های آن, استفاده از جوش شیرین است. از آن جایی که ماربل شیت در برابر مواد اسیدی مقاومتی ندارد و خیلی زود دچار خوردگی می شود در استفاده از مواد شوینده صنعتی نیز محدودیت دارد.

مخلوط جوش شیرین و آب, یک محلول قلیایی است که می تواند برای از بین بردن آلودگی ها و لکه های روی سطح ماربل شیت مناسب باشد. برای این کار باید جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید, به طوری که حالت خمیری به خود بگیرد و در ادامه این خمیر را روی لکه ها قرار دهید. سپس مدتی صبر کنید و خمیر را بردارید.

استفاده از دستمال میکروفایبر برای تمیز کردن ماربل شیت

یکی از روش های دیگر تمیز کردن ماربل شیت, استفاده از دستمال های میکروفایبر است. این دستمال ها حالت نرمی دارند و پرز نمی دهند. برای استفاده از این نوع دستمال باید آن را روی سطح ماربل شیت بکشید تا تمامی آلودگی ها در زمان کمی از بین بروند. برای تمیز کردن بهتر و آسان تر می توانید دستمال را کمی مرطوب کنید.

تمیز کردن ماربل شیت با استفاده از آب اکسیژنه

از آب اکسیژنه می توانید برای تمیز کردن لکه های سخت و لکه های چربی بر روی ماربل شیت استفاده کنید. استفاده از این روش برای تمیز کردن ماربل شیت های بین کابینتی بسیار مناسب است.

برای این کار در ابتدا یک دستمال کاغذی را خرد کنید و مقداری آب اکسیژنه بر روی آن اسپری کنید و دستمال کاغذی ها را بر روی لکه ها قرار دهید. در ادامه یک کیسه پلاستیکی را روی دستمال کاغذی ها بکشید و 24 ساعت صبر کنید تا تمامی لکه ها را از بین ببرد. در این مدت در فاصله زمانی یک یا دو ساعت محل لکه را چک کنید تا اگر لکه ها از بین رفتند, دستمال ها را بردارید.

بعد از برداشتن دستمال ها نیز, سطح ماربل شیت را با دستمال نرم و مرطوبی بکشید تا اثری از آب اکسیژنه باقی نماند و سپس آن را خشک کنید.

بهترین زمان برای تمیز کردن ماربل شیت

برای تمیز کردن ماربل شیت باید فواصل کوتاه و چند روزه ای را در نظر بگیرید تا از ایجاد لکه بر روی آن جلوگیری نمایید.  اگر روزانه ماربل شیت را تمیز کنید تا حد زیادی از ایجاد لکه بر روی آن جلوگیری کرده اید.

اگر مواد غذایی یا هر ماده دیگری روی سطح ماربل شیت ریخت بهتر است بلافاصله آن را تمیز کنید چرا که در این صورت امکان ماندگاری اثر ماده غذایی کمتر خواهد شد.

نکات مهم در تمیز کردن ماربل شیت

در هنگام تمیز کردن ماربل شیت رعایت یک سری نکات الزامی است. از جمله:

  • در تمیز کردن ماربل شیت نباید از برس های زبر و سیم ظرفشویی استفاده کنید. چرا که استفاده از این وسایل به سطح براق ماربل شیت آسیب هایی را وارد می کند.
  • فواصل تمیز کردن ماربل شیت باید کوتاه باشد. زیرا ماندن آلودگی ها و چربی ها به مدت طولانی بر روی ماربل شیت لکه های دائمی را ایجاد خواهد کرد.
  • برای تمیز کردن ماربل شیت نباید از سرکه یا آبلیمو استفاده کنید. چرا که ماربل شیت مقاومتی در برابر مواد اسیدی ندارد.
  • اگر هر گونه ماده غذایی دارای رنگ بر روی ماربل شیت ریخت به هیچ عنوان از اسپری و مواد لکه بر و حلال مانند استون استفاده نکنید. زیرا با این کار آسیب جدی را به ماربل شیت وارد خواهید کرد.
  • برای تمیز کردن ماربل شیت نباید از بنزین استفاده کنید. زیرا بنزین در ماربل شیت نفوذ کرده و ترک هایی شدیدی را ایجاد می کند.
  • بعد از تمیز کردن ماربل شیت باید رطوبت باقی مانده بر روی آن را خشک نمایید. این کار باعث افزایش طول عمر ماربل شیت می شود و درخشندگی ماربل شیت را بیشتر می کند.

نتیجه گیری نهایی

تمیز کردن ماربل شیت یکی از کارهای بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. در مورد تمیز کردن ماربل شیت لازم است اطلاعاتی را بدانید تا دچار هیچ گونه مشکلی نشوید. در این مقاله به تمامی اطلاعات مفید و ارزشمند در مورد نحوه تمیز کردن ماربل شیت, نکات مهم آن و….. پرداختیم که می تواند به شما بسیار کمک کند.

برای خرید ماربل شیت با کیفیت و اطلاع از قیمت ترمووال می توانید به سایت ما مراجعه نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل