ماربل شیت در چه مکان هایی قابل نصب است؟

ماربل شیت در چه مکان هایی قابل نصب است؟
Rate this post

ماربل شیت یکی از انواع دیوارپوش ها است که به سنگ مرمر شباهت دارد و به دلیل ویژگی ها و مزایای فوق العاده آن امروزه در دکوراسیون داخلی منازل, هتل, مراکز اداری و….. مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دیوار پوش در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود.

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که در حقیقت ماربل شیت چه ویژگی هایی دارد و از آن می توان در چه مکان هایی استفاده کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های ماربل شیت

ماربل شیت می تواند یکی از لوکس ترین متریال هایی باشد که از آن به عنوان دیوار پوش استفاده می کنند. ماربل شیت ورقه هایی هستند که دارای ابعاد بزرگ می باشند و این موضوع باعث می شود تا از آن در ساختمان های بدون درز استفاده کنند. از جمله ویژگی های ماربل شیت می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • از ماربل شیت می توان به عنوان عایق صوتی و حرارتی استفاده کرد.
  • آنتی باکتریال
  • مقاومت در برابر ضربه
  • ضد جرم و ضد رسوب
  • داشتن طرح ها و رنگ های متنوع
  • ضد آب
  • ثبات رنگ
  • نصب سریع و آسان
  • یکپارچه بودن
  • قابلیت نصب در تمامی مکان ها
  • داشتن نمای سنگی

کاربرد ماربل شیت در طراحی داخلی

ماربل شیت دارای طرح های مختلفی است و همانطور که گفتیم به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد در مکان های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر تمامی مکان هایی که می توان ماربل شیت را در آن نصب کرد را بررسی کرده ایم:

ماربل شیت بین کابینتی

ماربل شیت به دلیل اینکه دارای خاصیت ضد آب است و در برابر حرارت نیز مقاومت زیادی دارد در طراحی داخلی آشپزخانه نیز کاربرد دارد. از ماربل شیت می توان برای پوشش بین کابینت ها, پشت سینک و… استفاده کرد.

نصب ماربل شیت در پشت تلویزیون

ماربل شیت ورقه هایی هستند که دارای پوشش UV می باشند. پوشش UV باعث براق شدن ورقه های ماربل شیت می شود و فضای بسیار زیبایی را در پشت تلویزیون ایجاد می کند. ماربل شیت به دلیل اینکه عایق خوبی برای صدا است برای نصب در پشت تلویزیون بسیار مناسب می باشد.

نصب ماربل شیت در آسانسور

ورقه های ماربل شیت به دلیل اینکه دارای وزن کم, سطح براق و خاصیت ضد خش هستند برای نصب در آسانسور نیز بسیار مناسب می باشند. وزن کم ماربل شیت هیچ مشکلی را در عملکرد آسانسور ایجاد نمی کند. همچنین تابش نور به سطح این صفحات زیبایی بیشتری را به محیط خواهد بخشید.

لابی ساختمان

استفاده از ورقه های ماربل شیت در لابی ها و فضاهای ورودی ساختمان بسیار مناسب است و توجه افراد را در هنگام ورود به ساختمان به خود جلب می نماید.  این جزء دیکوراتیو می تواند هم به صورت تخته ماربل شیت و هم به صورت پانل های بزرگ بر روی دیوار نصب شود.

حمام و سرویس بهداشتی

ماربل شیت به دلیل اینکه دارای خاصیت ضد آب است, در حمام و سرویس بهداشتی نیز نصب می شود و در نهایت فضای شیک و مدرنی را ایجاد می کند.

نصب ماربل شیت در استخر

ماربل شیت به دلیل مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت در اطراف استخر ها نیز نصب می شود و محیط استخر را به محیطی لوکس و جذاب تبدیل می کند.

مراکز تجاری و فروشگاه ها

از ماربل شیت به عنوان یک جزء دیکوراتیو در مراکز تجاری و فروشگاه ها استفاده می کنند. مواد ماربل شیت به عنوان دیوار پوش در نقاط مختلفی از این مراکز نصب شده و توجه مشتریان را به خود جلب می کنند.

استفاده از ماربل شیت به عنوان کفپوش

ماربل شیت به دلیل اینکه مقاومت بالایی در برابر ضربه ها دارد می توان از آن  برای کفپوش محیط های داخلی نیز استفاده کرد. ماربل شیت دارای طرح ها و رنگ های مختلفی است که می تواند به کف منزل شما جذابیت زیادی را ببخشد.

ماربل شیت میز و مبلمان

از ماربل شیت بر روی میز و سطحی از مبلمان نیز استفاده می کنند. ماربل شیت می تواند به خوبی با سایر اجزای دکوراسیون سازگاری داشته باشد و به همین دلیل جلوه ی بسیار زیبا و هماهنگی را در محیط ایجاد می کند.

معایب دیوارپوش ماربل شیت

ورقه های ماربل شیت با اینکه دارای مزایای زیادی هستند ولی مانند تمامی محصولات یک سری معایب نیز دارند که که البته مزایای زیاد آن می تواند تا حدودی این معایب را پوشش دهید. در زیر معایب ماربل شیت را ذکر کرده ایم:

  • ماربل شیت در مقایسه با کاشی و سرامیک قیمت بالاتری دارد.
  • از ماربل شیت فقط می توان در فضاهای داخلی استفاده کرد و نصب آن در محیط های خارجی امکان پذیر نیست.

مراحل نصب ماربل شیت

حال که با ویژگی ها و کاربردهای ماربل شیت آشنا شدید شاید بخواهید نحوه نصب آن را نیز بدانید. برای نصب ماربل شیت باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. در مرحله اول باید سطحی که می خواهید ماربل شیت را بر روی آن نصب کنید را به طور دقیق اندازه گیری کنید.
  2. در قدم بعدی باید سطح مورد نظر را از هر گونه آلودگی پاک کنید تا چسب به مرور زمان کیفیت خود را از دست ندهد.
  3. بعد از آماده سازی سطح, ورق های ماربل شیت را به وسیله چسب نصب کنید و در ادامه با استفاده از چسب دو طرفه در جای خود مستحکم کنید.

نصب ماربل شیت به مهارت خاصی نیاز دارد و بهتر است برای نصب آن از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید.

نتیجه گیری نهایی

ماربل شیت یکی از پرطرفدار ترین و بهترین مصالح ساختمانی است که از آن در مکان های مختلفی استفاده می کنند. در این مقاله به بررسی ویژگی ها و کاربرد های ماربل شیت در مکان های مختلف پرداختیم.

اگر شما نیز می خواهید فضای لوکس و مدرنی را داشته باشید می توانید این ورق ها را تهیه کنید. البته برای خرید ماربل شیت حتما به کیفیت و ضخامت آن توجه کنید تا بعدا دچار هیچ گونه مشکلی نشوید. برای خرید ماربل شیت و اطلاع از قیمت ترمووال می توانید به سایت ما سری بزنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل