طراحی و اجرای پارتیشن شیشه ای

طراحی و اجرای پارتیشن شیشه ای
Rate this post

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن شیشه ای، نوعی دیوار جدا کننده است که برای اختصاصی کردن بخش های داخلی یا فضاهای خارجی در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از پارتیشن ها، دارای ظرافت و زیبایی خاصی هستند. همچنین این نوع محصولات دارای انواع مختلفی می باشند. تولید کنندگان برای تولید آنها از بهترین متریال استفاده می کنند، به همین دلیل هم این نمونه محصولات برای فضاهای داخلی و خارجی منازل و اداره جات قابل استفاده می باشند. انواع پارتیشن شیشه ای شامل پارتیشن شیشه ای فریم لس، فریم دار، متحرک ، رنگی، دوجداره، مات، هوشمند مات شونده و کرکره دار هستند.

برای ساخت انواع پارتیشن شیشه ای از شیشه های لمینت، سکوریت و نشکن استفاده می شود این نوع شیشه ها که دارای طرح ها و اندازه های مختلف هستند، قابل استفاده برای تولید پارتیشن شیشه ای می باشند.

از ویژگی‌های مهم این نمونه شیشه ها، باید به مقاومت و ایمنی بالای آنها در فضاهایی که رفت و آمد بیشتر است اشاره نمود. انواع مختلف از پارتیشن های شیشه ای برای فضای اداره جات، منزل و سرویس های بهداشتی نیز قابل استفاده هستند. این نوع پارتیشن ها از عناصر مهم و پرطرفدار در دکوراسیون می باشند که به تفکیک سازی محیط کمک زیادی می‌کنند. وجود یراق آلات درجه یک در تولید این محصولات، باعث می شود تا آنها در برابر عوامل بیرونی نیز مقاوم باشند. معمولاً پارتیشن های شیشه ای  یراق آلاتی از جنس استیل و ضد زنگ دارند.

پارتیشن های شیشه ای که در محیط‌ های مرطوب مانند استخرها یا سرویس های بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند، مدت ماندگاری بالایی دارند به خاطر این که جنس فریم آنها از استیل مرغوب بوده و در معرض رطوبت زنگ نمی زنند.

 

ویژگی انواع پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای که دارای شکل و ظاهری متفاوت با دیگر محصولات جداکننده فضا می باشد، جزو محصولات پرکاربرد در طراحی دکوراسیون است. این محصول جزء عایق های مهم در کاهش سر و صدا است. همچنین از ویژگی های بارز پارتیشن شیشه ای باید به بازتاب نور مناسب در محیط اشاره نمود. بازتاب نور توسط این نوع پارتیشن ها، بسیار زیاد است و همین امر باعث می‌شود تا وسعت دید بیشتر شود. از این محصولات برای تفکیک کردن محیط بدون اینکه ساختار کلی آنها عوض شود، استفاده می شود و همین یکی از ویژگی های مهم آنها به شمار می ‌رود. حفظ نور و زیبایی در فضای محیط نیز به آرامش بیشتر در فضا کمک زیادی می‌کند.

این نوع از پارتیشن ها، موجب افزایش بهره‌وری از فضاها به خصوص در اداره جات می شوند. از سبک های مدرن و پلان باز این نوع پارتیشن ها، برای محیط اداری استفاده می گردد.

به دلیل اینکه این نمونه پارتیشن ها تا سقف مورد استفاده قرار می گیرند، جزء عایق های صدا هستند. استحکام بالای آنها از دیگر ویژگی مهم پارتیشن شیشه ای میباشد. در محیط‌های اداره جات و یا سالن های کنفرانس، از پارتیشن شیشه ای  نوع دوجداره استفاده می شود؛ به این خاطر که در این محیط ها جلسات متعدد و گاهاً خصوصی برگزار می شود.

ابعاد گوناگون و طرح‌های متعددی از این محصولات هم از دیگر ویژگی آنها به شمار می‌رود، به همین خاطر هم میتوان در فضاهای مختلف با توجه به سبک و سلیقه افراد از پارتیشن شیشه ای استفاده نمود و محیط را زیبا تر کرد. این نوع محصولات با توجه به استحکام خود، دارای وزن مناسب هستند و  جابجایی آنها آسان و راحت می باشد.

 

شیشه ای 2 - طراحی و اجرای پارتیشن شیشه ای
اجرای پارتیشن شیشه ای

 

مزایای استفاده از پارتیشن های شیشه ای 

در تولید پارتیشن شیشه ای از متریال مرغوب و درجه یکی به نام شیشه سکوریت استفاده میشود. این نوع پارتیشن ها به نسبت دیگر پارتیشن های موجود در بازار، فضای کمی را برای تفکیک سازی محیط اشغال می کنند. همچنین این نوع از پارتیشن ها، دارای ظاهری شفاف هستند و موجب بزرگتر نشان دادن فضای می گردند. امکان چاپ طرح و لوگو در پارتیشن شیشه ای نیز وجود دارد و همین یکی از مزیت های بزرگ استفاده از این محصولات می باشد.

یراق آلاتی که در تولید پارتیشن شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند، کیفیت بالا داشته و مدت ماندگاری زیادی دارند. این نوع محصولات عایق مناسب برای سرما و گرما هستند و قابلیت بازتاب نور هم از دیگر مزایای استفاده از این محصولات می باشد. بازتاب نور با این پارتیشن ها، میزان مصرف انرژی را کمتر می کند و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

این نوع از پارتیشن ها زمان بازسازی، هزینه کمتری دارند و هزینه های پرداختی در بازسازی محیط کاهش پیدا می کند. قابلیت دید به بیرون این نوع پارتیشن ها هم از دیگر مزایای مهم این محصولات به شمار می رود. به دلیل دارا بودن شیشه سکوریت، این محصولات را می توان برای چاپ طرح و لوگو نیز مورد استفاده قرار داد. بیشتر شرکت‌های تبلیغاتی برای اینکه بتوانند در محیط خود نیز، شرکت خود را تبلیغ نمایند از پارتیشن های شیشه ای استفاده می کنند و لوگو شرکت را بر روی آنها چاپ می نمایند. هزینه انواع پارتیشن شیشه ای به نسبت دیگر نمونه های پارتیشن موجود در بازار، به نسبت کمتر است و توانایی برای خرید آن ها بیشتر می باشد.

 

مراحل نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای

امروزه از انواع پارتیشن شیشه ای در محیط های اداری و منزل برای مرزبندی‌های محیط استفاده می گردد. این نوع از پارتیشن ها، دارای زیبایی بی نظیری هستند. استفاده از این محصولات علاوه بر زیبایی بیشتر محیط، موجب تقسیم بندی بخش های مختلف نیز می شود. این نوع محصولات دارای رنگ، جنس و طرح های متنوع هستند که هر کدام دارای کارایی خاص به خود می باشند. انواع پارتیشن شیشه ای دارای فریمی از جنس آلومینیومی می باشند که علاوه بر حفظ زیبایی این محصولات، به استحکام بیشتر آنها کمک می کنند. انواع پارتیشن شیشه ای که دارای فریم آلومینیومی هستند، به راحتی نصب می شوند و دوام بالایی دارند. برای نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای در محیط باید به یک سری نکات دقت کنند.

برای نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای حتماً باید افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند، اقدام به نصب نمایند. در مرحله نصب و اجرای پارتیشن ها طراحان داخلی باید ابتدا نقشه اولیه را بر روی سیستم ایجاد نمایند و پس از اعمال نقشه اولیه، اقدام به نصب پارتیشن ها در محیط کنند. این نوع محصولات با استفاده از لولا و قفل مخصوص به یکدیگر متصل می ‌شوند، بنابراین محیط را ایمن تر می کنند. برای اجرای پارتیشن های شیشه ای مرحله اول ثبت سفارش است. ابتدا باید با کارشناسان آذران پلاست در این زمینه مشورت نمایید. مرحله بعدی این است که فضای مورد نظر را به صورت کاملا حرفه‌ای اندازه گیری کنید.

اگر مشکلاتی در اندازه گیری و یا محیط وجود دارد آن را برطرف نمایید. فضایی که قرار است برای نصب پارتیشن ها از آن استفاده کنید را نیز مدنظر قرار دهید. به این دلیل که شیشه ‌هایی که برای محیط های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند، دارای ضخامت های گوناگون هستند.

 

فضاهای 23 - طراحی و اجرای پارتیشن شیشه ای
انواع پارتیشن شیشه ای

 

عوامل موثر بر قیمت پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای علاوه بر اینکه دارای ظاهری خاص و زیبا می باشد، از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر است. این نوع محصول دارای قیمت پایینی برای خرید می باشد، به همین خاطر هم میزان هزینه ای که برای خرید این محصولات در نظر گرفته می‌شود هم پایین است. در زمان نصب این سازه نیز مشتریان هزینه های کمتری را پرداخت میکنند.  قیمت پارتیشن شیشه ای  بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود.

مهمترین عامل در تعیین قیمت این پارتیشن ها، نوع شیشه ای است که برای تولید آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه سکوریت از نمونه شیشه های ارزان قیمت می باشد که در تولید پارتیشن های شیشه ای از آن استفاده می شود.

مورد دیگر در تعیین قیمت پارتیشن ها، مات بودن یا شفاف بودن شیشه ها است. معمولاً پارتیشن های شیشه ای که از نوع مات هستند، قیمت بیشتری داشته و نوع شفاف این محصولات قیمت مناسب تری دارند. همچنین بر قیمت پارتیشن شیشه ای طراحی لوگو نیز می تواند تاثیرگذار باشد. شیشه هایی که دارای قابلیت طراحی و چاپ لوگوی خاص بر روی خود هستند، دارای قیمت بیشتری نیز می باشند. در نمونه های مختلف از پارتیشن شیشه ای نوع تک جداره این محصولات به نسبت نوع دوجداره و لمینت قیمتی ارزانتر دارد.

نوع یراق آلاتی که در این پارتیشن ها هم استفاده می‌شود، جزء عامل های مهم در تعیین قیمت پارتیشن می باشد. هرچه یراق آلاتی که مورد استفاده قرار می گیرند، کیفیت بالاتری داشته باشند به طبع قیمت فروش این محصولات هم افزایش پیدا می کند.

 

سخن پایانی 

پارتیشن شیشه ای از بهترین محصولات برای فضاهای داخلی و خارجی است که برای جداسازی محیط مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول علاوه بر اینکه موجب استفاده بهینه از فضاهای مختلف می گردد، به نظم بخشیدن به فضا هم کمک زیادی می‌کند. مدل های متعدد از این محصولات با توجه به نوع شیشه خود، دارای قابلیت اجرا در طرح های متنوع هستند.  متقاضیان خرید پارتیشن های شیشه ای می توانند آنها را با دکوراسیون داخلی فضای خود هماهنگ نموده و خریداری نمایند. مزایای این محصولات شامل کاهش هزینه، تقسیم بندی اصولی و عایق حرارت و صدا می باشد. همین موارد هم  سبب می‌شود تا این نوع پارتیشن ها جزء پرفروش ترین پارتیشن های موجود در بازار باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل