طراحی نمای آشپزخانه

طراحی نمای آشپزخانه
Rate this post

طراحی نمای آشپزخانه یکی از اولین اقداماتی است که هنگام طراحی داخلی خانه ضروری است آن را انجام دهید. هنگام بازسازی یا ساخت یک خانه مسئله­ای که باعث افزایش زیبایی محل مورد نظر می‌شود طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. در این مطلب نکاتی را در مورد اصول طراحی آشپزخانه ذکر خواهیم کرد. هنگام طراحی آشپزخانه بهتر است به نیاز آن منزل و سبک زندگی کسانی که قرار است داخل آن خانه زندگی کنند توجه نمود. توجه به نیاز افرادی که قرار است از آشپزخانه استفاده کنند باعث می‌شود در عین زیبایی و شیک بودن یک دکوراسیون کاربردی داشته باشید.  

.jpg - طراحی نمای آشپزخانه
بهتر است طراحی نمای آشپزخانه را پیش از انجام کارهای تأسیساتی مانند لوله کشی، برق کشی و... انجام داد.

هنگام طراحی نمای آشپزخانه باید یک سری نقاط را به عنوان نقاط اصلی و مبنایی در نظر بگیریم. بعد از مشخص نمودن نقاط اصلی سایر موارد را با توجه به آن نقاط طراحی می‌نماییم. برای اینکه بهتر متوجه مطالبی که ذکر شد بشوید این متن را در ادامه دنبال کنید. در هر آشپزخانه سه نقطه­ی اصلی وجود دارد و مجموع این نقاط یک شکل هندسی که مثلث طلایی نام دارد را تشکیل می‌دهند. طبق این قانون در هر کدام از نوک­های این مثلث باید یکی از تجهیزات اصلی آشپزخانه مانند سینک، گاز و یخچال قرار گرفته باشد.

این اصل اساسی که توسط متخصصین طراحی داخلی بین‌المللی ابداع شده سال­ها است که اجرا می‌شود. یکی از نکاتی که نشان دهنده­ی اجرای بهتر مثلث طلایی می‌باشد اضلاع کوچک‌ آن است. البته اجرای این مثلث یک سری ظرافت‌های خاص خود را دارد. نباید این مثلث به حدی هم کوچک باشد که سایر نقاط آشپزخانه را شامل نشود. در صورتی که برای طراحی نمای آشپزخانه نزدیکی بیش از حدی میان اضلاع مثلث لحاظ شود امکان رفت و آمد آسان از بین خواهد رفت. همین موارد است که طراحی نمای آشپزخانه را تبدیل به یک کار تخصصی می‌کند. اگر طراحی دکوراسیونِ مناطقی از خانه مانند آشپزخانه با دقت انجام شود هنگام استفاده از آن راحتی بسیار بیشتری خواهید داشت و فروش آن خانه هم سریع­تر انجام خواهد شد.  

مثلث طلایی طراحی نمای آشپزخانه

در ادامه جزئیات بیشتری در مورد اصول طراحی نمای آشپزخانه را ذکر خواهیم کرد. یکی از نکاتی که باعث می‌شود آشپزخانه طراحی مناسبی داشته باشد دور نگه داشتن گاز و یخچال از یکدیگر است. دلیل توصیه به دور نگه داشتن یخچال و گاز این است که یخچال در مجاورت با گرما آسیب می‌بیند و موجب خسارت مالی می‌شود. نزدیکی گاز به یخچال همچنین باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود. همچنین محل قرارگیری یخچال باید به نوعی باشد که اطراف یخچال شما دارای مقداری فضای خالی یا اصطلاحاً “هواخور” باشد. به دلیل اینکه یخچال یک وسیله­ی سرمایشی است برای انجام مناسب مکانیزم خود نیاز به اکسیژن دارد.

یک مورد مهم دیگر برای طراحی نمای آشپزخانه در نظر گرفتن یک فضا جهت نصب میز کار آشپزخانه است. میز آشپزخانه یا همان کانتر بخشی از اجزای کابینت است که طول آن بیش از بیش از هشتاد سانتی متر است. محل قرارگیری این میز میان گاز و سینک می‌باشد. کاربرد این میز خرد کردن سبزیجات، گوشت و… می‌باشد. برای اینکه بشود از تمامی فضای در دسترس استفاده نمود بهتر است چند کشو هم زیر میز قرار داد. همچنین می‌شود ماشین ظرف‌شویی را هم زیر میز کار قرار داد. همچنان که توضیح دادیم بهتر است یخچال و گاز کنار هم قرار نگیرند اما پیشنهاد می‌کنیم بین ماشین ظرف‌شویی و سینک فاصله­ای وجود نداشته باشد. یکی از دلایل نزدیک قرار دادن سینک و ظرف‌شویی توسط طراحان داخلی حرفه­ای فراهم نمودن پاکیزگی و آسودگی بیشتر است. در صورت نزدیکی این دو بخش هنگامی که قصد جا به جایی ظروف شسته شده یا ظروف کثیف را دارید از بابت کثیف شدن کف آشپزخانه نگرانی نخواهید داشت.

تأثیر یک طراحی مناسب

یک نکته­ی مهم دیگر محل قرارگیری پنجره­ها می­باشد که علاوه بر تأثیرش روی زیبایی آشپزخانه روی تهویه هوای خانه هم مؤثر است. بهتر است پنجره در محلی قرار بگیرد که به عنوان فراهم کننده­ی نور آشپزخانه تأثیر زیادی داشته باشد. در صورتی که ستونی داخل فضای آشپزخانه وجود داشته باشد تنها یک طراح متخصص می‌تواند به نوعی عمل کند که حضور آن ستون خیلی حس نشود. در ادامه راجع به زمان طراحی آشپزخانه توضیحاتی به شما خواهیم داد.

.jpg - طراحی نمای آشپزخانه
در طراحی نمای آشپزخانه نباید اجاق گاز و یخچال را کنار یکدیگر قرار داد.

زمان مناسب انجام این کار

از مشکلاتی که بسیار متداول می­باشد لحاظ نکردن تغییرات هنگام بازسازی و جاگذاری تأسیسات است. به عبارت دیگر هنگام بازسازی ساختمان به محل کابینت و سایر تجهیزات فکر نمی‌شود. بنابراین بهتر است قبل از انجام یک سری از امور تأسیساتی اقدام به طراحی نمای آشپزخانه نمایید. برای انجام بهتر طراحی باید قبل از انجام مراحلی مثل لوله کشی و برق کشی انجام شود. علت اینکه باید طراحی نما پیش از انجام جاگذاری وسایل تأسیساتی انجام شود این است که دست طراح برای اجرای نقشه­ی مورد نظر خود باز باشد. با حذف محدودیت­های مربوط به تأسیسات، طراحی آشپزخانه با کیفیت بسیار بهتری انجام خواهد شد. در انتها باید اشاره کرد که بهترین زمان برای طراحی نمای آشپزخانه قبل از انجام کارهای تأسیساتی است. 

.jpg - طراحی نمای آشپزخانه
به دلیل هزینه¬های بالای لوازم آشپزخانه بهتر است که کار طراحی نمای آشپزخانه را به یک فرد حرفه¬ای بسپارید.

طراح حرفه ای دکوراسیون آشپزخانه

انجام طراحی نمای آشپزخانه باید توسط یک شخص متخصص انجام شود. در صورت انجام طراحی توسط یک شخص حرفه­ای فضای بدون استفاده­ی شما به حداقل کاهش میابد و می‌توانید بیشترین استفاده را از مکان در اختیار خود داشته باشید. همچنین یک طراح مبتدی باعث می‌شود حتی در صورت صرف هزینه­ی زیاد هم به آشپزخانه­ی ایده­آل خود دست پیدا نکنید. به دلیل وسایلی که در آشپزخانه به کار برده می‌شود، آشپزخانه یکی از گران­ترین بخش­های هر ساختمان است. همین هزینه­ی زیاد اهمیت یک طراح خوب که اجزای آشپزخانه را به بهترین شکل طراحی کند نشان می‌دهد. مجموعه­ی ما می‌تواند برای انجام طراحی مورد نظر شما خدمات منحصر به فردی را ارائه نماید. در صورتی که قصد بازسازی یا ساخت یک ساختمان را دارید و نیاز به یک طراح متخصص نمای آشپزخانه­ پیدا کرده­اید می‌توانید از طریق راه­های ارتباطی موجود در سایت با ما تماس حاصل کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل