دیوارپوش کامپوزیت چیست؟

دیوارپوش کامپوزیت چیست؟
Rate this post

یکی از اساسی ترین مراحل در طراحی دکوراسیون انتخاب دیوارپوش مناسب است. امروزه انتخاب های زیادی دارید مانند رنگ روغن، کاغذ دیواری، سنگ، چوب، پنل سه بعدی، دیوارپوش کامپوزیت و … . استفاده از موادی مانند سنگ و چوب زبیایی زیادی را به فضای منزل می بخشد اما علاوه بر هزینه زیاد این متریال، روش های نگه داری آن ها هم کمی مشکل است. این موارد باعث شد که نسل جدیدی از دیوارپوش ها با نام دیوارپوش کامپوزیتی تولید و به بازار عرضه شوند. در این مقاله سعی داریم دیوارپوش کامپوزیت را بیشتر به شما معرفی کنیم و مزایای استفاده از آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان ما را همراهی کنید.

 

دیوارپوش کامپوزیت چیست؟

همان طور که از نام دیوارپوش کامپوزیت مشخص است جنس این دیوارپوش ترکیبی از چند ماده مختلف شامل چسب، سیمان و رزین است. این نوع دیوارپوش، در طرح هایی مشابه با سنگ، چوب و صدها طرح زیبای دیگر تولید می شود. این تنوع بسیار بالا این امکان را فراهم می کند تا این دیوارپوش با انواع طراحی های دکوراسیون هماهنگ شود. این دیوارپوش به صورت ورق هایی با ابعاد مختلف تهیه می شود. از کنار هم قرار گرفتن این ورق ها ظاهر بسیار زیبایی ایجاد می شود. تکنولوژی ساخت این ورق های دیوارپوش کامپوزیت به گونه ای است که باعث شده این جنس از دیوارپوش مزایای زیادی داشته باشد. در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

1 - دیوارپوش کامپوزیت چیست؟
دیوارپوش فایبرکامپوزیت

 

مزایای استفاده از دیوارپوش کامپوزیت:

  1. این دیوارپوش به صورت نیمه آماده تولید و به بازار عرضه می شود‌. این ویژگی باعث شده که سرعت نصب این دیوارپوش بالا باشد و در کمترین زمان ممکن بتوان آن ها را نصب کرد. هم چنین این امکان وجود دارد که در صورت نیاز به جابه جایی، بدون اینکه دیوارپوش یا حتی سطح زیرین آن دچار صدمه یا آسیب شود، بتوان این دیوارپوش را جدا کرد و در یک محل دیگر نصب کرد.
  2. دیوارپوش کامپوزیت از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع است. این تنوع زیاد، باعث می شود تا بتوان برای انواع طراحی دکوراسیون از این دیوارپوش استفاده کرد. هم چنین این تنوع زیاد پاسخگوی تمام افراد با هر سلیقه ای خواهد بود.
  3. جنس این دیوارپوش به گونه ای است که عایق صوت، حرارت و رطوبت است. عایق صوتی بودن برای ساختمان های مسکونی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا از ورود آلودگی صوتی به داخل فضای منزل جلوگیری می کند. همچنین ویژگی عایق حرارتی باعث می شود تا سرمایش و گرمایش محیط با کمترین اتلاف انرژی صورت بگیرد.
  4. دیوارپوش کامپوزیت دارای وزن کم است اما در عین حال که سبک است مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و خوردگی دارد.
  5. این متریال در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم است بنابراین علاوه بر کاربرد در فضای داخلی، بدون نگرانی در طراحی فضای خارجی هم می توان از این نوع دیوارپوش استفاده کرد.
  6. دیوارپوش کامپوزیت نیازی به زیرسازی خاصی ندارد و در هنگام نصب به سطح زیرین خود آسیبی نمی رساند.

 

انواع دیوارپوش کامپوزیت:

دیوارپوش فایبرگلاس

این دیوارپوش از پانل های انعطاف پذیر با جنس رزین پلی استر ساخته شده است. این دیوارپوش با داشتن روکش پلاستیکی، ضد خش و ضد لک است و به راحتی تمیز می شود.

دیوارپوش کامپوزیت چوبی

این نوع دیوارپوش کامپوزیت از پانل های چند لایه تشکیل شده است؛ دو لایه نازک که به یک لایه ضخیم تر متصل شده اند. روکش این دیوارپوش از پانل های چوب سبک یا روکش لانه زنبوری ساخته شده است.

 

tdggd - دیوارپوش کامپوزیت چیست؟
دیوارپوش کامپوزیت آذران پلاست

 

کامپوزیت دیواری آلومینیوم

این نوع دیوارپوش در رنگ بندی های متنوع و زیبا و در عین حال با قیمت مقرون به صرفه به بازار عرضه می شود. کیفیت بالا، خاصیت ضدحریق و قابلیت استفاده در فضای خارجی ساختمان از ویژگی های منحصر به فرد این کامپوزیت است.

کامپوزیت پشم سنگی

همان طور که از نام آن مشخص است ماده اصلی سازنده این نوع کامپوزیت، تخته پشم سنگ است. این تخته های پشم سنگ در درجه حرارت بالا ذوب شده و به فیبر تبدیل می شود. در ادامه با افزودن چسب و انجام فرآیند تکمیلی، محصول مورد نظر ساخته می شود.

کامپوزیت فولادی رنگی

از این نوع کامپوزیت به دلیل جنس فولادی آن، بیشتر در موارد صنعتی استفاده می شود. این کامپوزیت ماده اصلی در ساخت کارگاه ها، سردخانه های صنعتی، انبارها، اتاق تهویه و … است.

کامپوزیت سایدینگ

این کامپوزیت از جنس پلاستیک و چوب های بازیافتی است و از نظر ظاهری بسیار شبیه به چوب است. این کامپوزیت در مقایسه   با چوب، مقاومت بسیار بالایی دارد. این ویژگی باعث شده تا این نوع کامپوزیت این قابلیت را داشته باشد که به عنوان محافظ برای نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از این کامپوزیت فضای بسیار زیبایی را ایجاد می کند.

 

کاربرد

دیوارپوش کامپوزیت به عنوان ماده اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی هتل ها، مراکز تجاری، مدارس، مجتمع های مسکونی، بیمارستان ها و ..‌. استفاده می شود. این دیوار پوش ها علاوه بر این می توانند برای ساختن پارتیشن های مجزا در مراکز خرید هم مورد استفاده قرار بگیرند.

 

خرید

برای خرید دیوارپوش کامپوزیت روش های مختلفی وجود دارد:

  • خرید به صورت مستقیم از تولید کننده
  • فروشگاه لوازم دکوراسیون داخلی
  • دفاتر طراحی دکوراسیون

البته نکته حائز اهمیت این است که در هنگام ‌خرید دیوارپوش کامپوزیت، سعی کنید کیفیت محصول را در اولویت انتخاب خود قرار دهید. بعد از یک خرید خوب، بایستی برای نصب این دیوارپوش ها به سراغ افراد حرفه ای بروید. این افراد با داشتن وسایل و تجهیزات مناسب، در کنار تجربه کافی این کار را به درستی انجام می دهند. برای انتخاب یک تیم نصاب حرفه ای می توانید از همان محلی که اقدام به خرید کردید راهنمایی بخواهید. اکثر این مراکز فروش، تیم های نصب و اجرای این نوع از دیوارپوش ها را در اختیار دارند که قادرند در کمترین زمان کار نصب دیوارپوش ها را با کیفیت بسیار بالایی انجام دهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل