دانستنی هایی درباره بازسازی خانه

دانستنی هایی درباره بازسازی خانه
Rate this post

خانه مکانی است که آرامش خانواده تا حد زیادی به آن بستگی دارد. ظاهر خانه اگر به هم ریخته باشد، طبیعتا اعضای خانواده هم از تشویش و نگرانی رنج می برند. امروزه با پیشرفت روزافزون علم دکوراسیون، شرکت های بازسازی خانه زیادی جهت ترمیم و زیباسازی، مشغول به انجام فعالیت هستند.

بازسازی خانه اصلا کار آسانی نیست! خصوصا با قیمت های سرسام آوری که تجهیزات مربوط به بازسازی خانه پیدا کرده اند، این سختی دو چندان شده است. با این حال اگر بازسازی توسط شرکت های معتبر انجام گرفته شود، خانه نیز زیبایی خودش را با مناسب ترین قیمت نشان خواهد داد. امروز قصد داریم تا بیشتر درباره نحوه بازسازی خانه و نکاتی که باید رعایت شود، صحبت کنیم. اگر دوست دارید یک تحول بزرگ در خانه و به دنبال آن در آرامشتان رخ دهد تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

 

منظور از بازسازی منزل چیست؟

اجازه دهید قبل از اینکه سراغ بحث اصلی برویم، ابتدا نگاهی به معنی بازسازی منزل بیندازیم. منظور از بازسازی همان مرمت است؛ یعنی اینکه فردی یا گروهی اقدام به بازسازی بنایی کنند و هدف اصلی این کارشان افزایش عمر و زیبایی بنا باشد. البته بازسازی را صرفا برای بناها و ساختمان ها به کار می برند اما از واژه مرمت برای اغلب آثار استفاده می کنند.

تفاوت میان نوسازی با بازسازی چیست؟

بازسازی (RESTORATION) شامل یک سری فعالیت هاست که اغلب برای بالا بردن ماندگاری و افزایش طول عمر بناها انجام گرفته می‌شود. برای مثال مستحکم کردن دیوار خانه یا تعمیر کردن بخشی از خانه که علاوه بر زیباتر کردن به ماندگاری آن هم کمک می کند. بخشی از بازسازی خانه محسوب می شود؛ اما نوسازی (RENOVATION) همونطور که از اسمش پیداست، یعنی نو کردن ظاهر خانه ای که قدیمی شده است. برای مثال نصب کاغذ دیواری، تغییر دکوراسیون خانه و سقف کاذب از جمله کارهایی هستند که برای نو کردن خانه انجام گرفته می شود.

مهم: دقت کنید که خانه ای که نو است صرفا ماندگاری بالایی ندارد. چون امکان دارد که از مصالح مرغوب ساخته نشده باشد.

 

456456 - دانستنی هایی درباره بازسازی خانه
بازسازی
در بازسازی خانه چه کارهایی انجام گرفته می‌شود؟

تا اینجا با معنی بازسازی کردن خانه آشنا شدیم و فهمیدیم که بین بازسازی و نوسازی چه تفاوتی وجود دارد. در تکمیل بخش‌های قبلی باید بگوییم که بازسازی خانه به دو دسته کلی (بازسازی سازه ای و بازسازی تزئینی) تقسیم می شود. در بازسازی سازه ای تغییراتی در نقشه کلی ساختمان انجام گرفته می‌شود و در بازسازی تزئینی تنها طراحی و دکوراسیون منزل تغییر پیدا می کند.

در این بخش می خواهیم به کارهایی که در زمان بازسازی خانه انجام گرفته می شود، اشاره کنیم.

این کارها شامل موارد زیر هستند:

  • در بازسازی خانه ساختار کلی ساختمان تقویت می‌شود.
  • ساختمان های قدیمی تعمیر میشوند.
  • نمای ساختمان مرمت می‌شود.
  • دیوارهایی که خراب شده اند، با استفاده از مصالحی که مشابه مصالح اصلی دیوار هستند، ترمیم می شوند.
  • کف ساختمان تعمیر می‌شود.
  • مشکلات کلی که در تاسیسات ساختمان است رفع می شود.
بازسازی و اجازه شهرداری!

بازسازی خانه دارای قواعد و قانون هایی است و اینطور نیست که شما هر نقطه از خانه را که دلتان خواست بازسازی کنید. بلکه باید برای انجام یک سری از کارها از شهرداری مجوز بگیرید. به این کارها که در زیر اشاره کردیم، توجه کنید:

  • دیوارها و تیغه های داخلی، وزن زیاد ساختمان روی آن تیغه هاست در صورتی که تخریب شوند درصد پایداری ساختمان پایین تر می آید.
  • جا به جا کردن محل قرار گیری راه پله ها هم برخلاف قوانین است.
  • جا به جا کردن دیوارهای پارکینگ؛ اگر باعث شوند که فضای پارکینگ از بین برود.
  • تغییر مکان دادن بخش‌هایی از ساختمان که مغایر با ضوابط شهرداری است.
بازسازی منزل چه مراحلی دارد؟

اگر دوست دارید تا بازسازی منزل خودتان را شروع کنید اما هنوز سردرگم هستید که چگونه این کار را انجام دهید، توصیه می کنیم که به مراحل ذکر شده در ادامه این بخش توجه ویژه ای کنید.

  1. از خودتان بپرسید که چرا باید بازسازی خانه را انجام دهم؟

در همین ابتدای کار بهتر است با خودتان صادق باشید و از خودتان دلیل بازسازی کردن را سوال کنید. چون اگر این دلایل براتون مشخص نباشد، طی کردن مراحل دیگر هم امکان پذیر نیست؛ مثلا نمیدانید که چقدر باید برای بازسازی کردن هزینه کنید. در این مرحله کمک گرفتن از اعضای خانواده به شما کمک زیادی می کند؛ مثلا شاید اکثریت اعضای خانواده بازسازی را به سبک مدرن دوست داشته باشند و توجه کردن به سلیقه اکثریت هم مهم است.

نکته: در این بخش برای اینکه بهتر تصمیم بگیرید میتوانید با شرکت بازسازی خانه تماس بگیرید و از آنها درباره نحوه و شرایط بازسازی سوال کنید. اینکه خانه شما به چه نوع بازسازی (جزئی یا کلی) احتیاج دارد؟

  1. با شرکت بازسازی خانه معتبر قرارداد ببندید

بعد از تعیین هدف خودتان، با شرکت معتبر که فرایند بازسازی خانه را بر عهده می‌گیرند، تماس بگیرید. البته این مرحله نیز به بخش‌های کوچکی تقسیم می‌شود که توضیح می‌دهیم:

  • ابتدا کارشناس از ملک بازدید می کند.
  • کارشناس در زمان بازدید درباره بخش‌هایی که نیاز به بازسازی دارند با شما صحبت می کند.
  • شما باید نقشه ای از ساختمان که عناصر و اجزای آن کاملا مشخص می باشد،‌ تهیه کنید. در نقشه باید مشخصات دقیقی مانند استاندارد قطعات، نوع مصالح ساختمان، کاربری ساختمان و در کل خصوصیات ساختاری خانه ذکر گردد.
  • برای بازسازی بخش‌هایی از ساختمان که نیاز به اخذ مجوز دارید، باید اقدام کنید.
  • به طرحی که شرکت بازسازی خانه برای ساختمان شما در نظر گرفته، فکر کنید و بعد از موافقت کردن با شرکت قرارداد رسمی ببندید.
k2 300x225 - دانستنی هایی درباره بازسازی خانه
بازسازی خانه با کمترین هزینه

 

  1. میزان بودجه را برای بازسازی خانه مشخص کنید.

بهتر است میزان هزینه هایی که می خواهید برای بازسازی منزل صرف کنید را تعیین کنید. چون میزان هزینه ها اولین سوالی است که شرکت های بازسازی خانه از شما میپرسند. در این میان شرکت هایی را انتخاب کنید که از سابقه درخشانی در این زمینه برخوردار هستند. از کارشناس ها بخواهید تمام سطح هزینه هایی که برای انجام بازسازی انجام میدهند را به شما پیشنهاد بدهند. در مرحله نهایی میتوانید با توجه به بودجه ای که دارید سطح بازسازی منزل را تعیین کنید.

معمولا اگر بخواهید خانه کلنگی را بازسازی کنید، هزینه نسبتا زیادی باید صرف کنید. این هزینه ها شامل موارد زیر هستند:

  • هزینه هایی که برای خرید مصالح صرف می کنید.
  • هزینه هایی که به جا به جا کردن زباله ها مربوط می شود.
  • پولی که برای تعمیر کردن بخش‌های فرسوده و تخریب شده خانه صرف می شود.
  • اگر خانه نیاز به تغییر دکوراسیون داشته باشد هم نیاز به هزینه اضافی دارد (بر اساس ترجیحات شخصی)
  • هزینه ای که به عنوان دستمزد برای کارگران، پیمانکاران، مجریان و افرادی که در پروژه بازسازی حضور داشته اند پرداخت می‌شود.

مهم: همیشه شرکت هایی که کمترین قیمت را به شما پیشنهاد میدهند صرفا بهترین کار را تحویل مشتری نمی دهند. بهتر است که درباره انتخاب مصالح و متریال از کارشناس ها سوال کنید و از آنها بخواهید از مصالح مرغوب برای بازسازی استفاده کنند.

 

  1. بازسازی خانه به ترتیب انجام می‌شود

فرایند بازسازی باید به صورت اصولی و به ترتیب انجام شود. اگر این بازسازی را به دست شرکت معتبر بسپارید حتما خیالتان از بابت اصولی انجام گرفته شدن کارها راحت می شود. در این مرحله کارهای زیر انجام می شود:

  • جداسازی شیرآلات، کابینت های فرسوده
  • تخریب دیوار های قدیمی
  • سیم کشی برق
  • ایزولاسیون آشپزخانه
  • تعویض پنجره های قدیمی
  • گچ کاری، نورپردازی و اجرای کناف ساختمان
  • نصب کف ساختمان با کاشی یا سرامیک
  • نصب پله ها و نمای ساختمان
  • نقاشی کردن ساختمان
  • نصب کابینت جدید برای آشپزخانه
  • نصب کلیدها، پریزها، پارکت و کاغذ دیواری
  • نصب تجهیزات آشپزخانه (سینک ظرفشویی، روشویی و شیرآلات)
  • اجرا شدن قرنیز

نکته: در فرایند بازسازی خانه بعد از تکمیل کلیات به نصب موارد جزئی هم پرداخته می شود. نوسازی تجهیزات قدیمی ممکن است در پروسه بازسازی انجام گرفته شود.

k9 300x200 - دانستنی هایی درباره بازسازی خانه

بازسازی خانه مسکونی

 

فواید بازسازی کردن خانه چیست؟

در بخش پایانی صحبت هایمان می خواهیم به فایده هایی که بازسازی خانه دارد اشاره کنیم. در واقع شما با انجام بازسازی از مزایایی ذکر شده در زیر برخوردار می شوید.

 

میزان بهره وری انرژی را افزایش می‌دهد

بازسازی منزل تا حد زیادی در بهره وری انرژی کمک می کند. بهترین انتخاب این است که این کار را با بازسازی سقف و نمای ساختمان شروع کنید.

 

فضای زندگی را گسترش می‌دهد

یکی از کارهایی که میتوانید در روند بازسازی خانه انجام دهید،‌ تبدیل کردن اتاق زیر شیروانی به فضای جدید برای زندگی است. در این تبدیل باید از سقفی که عایق حرارتی می باشد استفاده کنید. این کار راندمان انرژی را بالا می برد. یادتان نرود که سقفی که استفاده می کنید باید ایمن و مطابق با آخرین استانداردهای جهانی باشد.

 

زیبایی زیادی به فضای خانه می‌بخشد

بعد از تمام شدن بازسازی خانه متوجه می‌شوید که فضای قدیمی و فرسوده خانه به مکانی زیبا برای زندگی کردن تبدیل شده است. در اصل شما به مکانی که شخصا خود و خانواده تان دوسش دارید، دسترسی پیدا کرده اید. رنگ دیوارها، چیدمان خانه، انتخاب کاشی یا سرامیک و … کاملا با سلیقه شما تناسب دارد. آرامش داشتن در خانه ای که مطابق با خواسته فردی است تا حد زیادی برقرار می شود.

 

سرمایه گذاری بلند مدت می کنید

در بازسازی منزل داشتن آرامش و بهبود کیفیت زندگی تضمین می شود. همچنین با انجام دادن این کار ارزش ملک شما هم چندین برابر می شود و ماندگاری ملک هم تا سالهای سال افزایش پیدا می کند. در نهایت میزان هزینه های تعمیر و نگهداری خانه تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

و در آخر…

با توجه به اینکه بازسازی منزل انواع مختلفی دارد، بهتر است قبل از انجام هر کاری با شرکت معتبر تماس بگیرید و بعد از اینکه کارشناس ها از ملک بازدید کردند، درباره نوع بازسازی که خانه نیاز دارد، مشاوره دریافت کنید. در این مرحله هزینه کلی پروژه توسط کارشناس ارائه می شود.

هر سوالی که درباره بازسازی خانه داشته باشید را میتوانید در بخش دیدگاه مطرح کنید یا حتی برای گرفتن مشاوره بیشتر، میتوانید با شماره تلفن هایی که در سایت وجود دارد‌، تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل