بازسازی دکوراسیون داخلی

بازسازی دکوراسیون داخلی
Rate this post

دکوراسیون داخلی چیست؟

پیش از آن که به بازسازی دکوراسیون بپردازیم، باید با تعریف دکوراسیون داخلی آشنا شویم. دکوراسیون داخلی دارای یک تعریف دقیق و البته آشنا می باشد. به هماهنگ سازی همه ی اجزای تشکیل دهنده ی یک مکان به صورت هنرمندانه و از پیش طراحی شده، دکوراسیون داخلی می گویند. این هنر نیز مانند سایر انواع هنر دارای اصول و ریزه کاری هایی بوده و باید توسط یک متخصص مراحل طراحی تا اجرای آن را پیش برد. البته این تخصص باید طبق سلیقه ی کارفرما به کار گرفته شود. همین امر سبب ایجاد انواع دکوراسیون داخلی شده است.

 

انواع دکوراسیون داخلی کدامند؟

برای آن که بتوانید اهمیت بازسازی دکوراسیون داخلی را بیشتر درک کنید، ابتدا باید با انواع دکوراسیون داخلی آشنا شوید:

  • دکوراسیون سنتی: در این نوع دکوراسیون از المان های دکوری استفاده می شود که دارای طراحی و چیدمان قدیمی و سنتی هستند. در این سبک از دکوراسیون فرهنگ و سنت هر منطقه حفظ می شود. به همین دلیل دکوراسیون سنتی در هر کشور و یا حتی هر منطقه ای متفاوت است.
  • دکوراسیون کلاسیک: در طراحی این دکوراسیون نیز المان های سنتی و امروزی ترکیب شده اند. بدین ترتیب از آداب و سنن کمک گرفته تا رفاه امروزی فراهم آید. البته در بعضی موارد ترکیبی از مدرنیته نیز در آن وجود دارد.
  • دکوراسیون مدرن: این دکوراسیون بیشتر طبق سلیقه ی جوان ها و افرادی است که مد روز را دنبال می کنند. در این طراحی از انواع رنگ و تضاد رنگ استفاده ی زیادی می کنند.
  • دکوراسیون لاکچری: المان های بسیار گران قیمت در این دکوراسیون به کار گرفته می شوند. به همین دلیل رنگ های سفید، طلایی، آبی درباری و زیتونی کاربرد زیادی در آن دارند. چوب های منبت کاری شده، تابلو فرش های دست باف و مجسمه های طلایی و برنزی نیز از دیگر المان های این دکوراسیون هستند.

 

دکوراسیون - بازسازی دکوراسیون داخلی
بازسازی دکوراسیون

 

بازسازی دکوراسیون داخلی چه دلیلی دارد؟

تا این جا در مورد تعریف دکوراسیون داخلی و انواع آن صحبت کردیم. اما در این بخش به علت بازسازی دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت. قطعا هنگامی که برای اولین بار منزل یا هر محیط دیگری مورد طراحی دکوراسیون قرار می گیرد، نظر صاحب آن در انتخاب نوع و سبک لحاظ می شود. اما آن چه باعث تمایل به بازسازی دکوراسیون خواهد شد، گذر زمان است. در گام اول با گذر زمان، المان های مربوطه دچار فرسودگی می شوند و نیاز به تغییر و تعمیر دارند. در گام دوم نیز گذر زمان مدها و ترندهای مخصوص به خود را می طلبد.

لذا اگر یک کارفرما در دوره ای دکوراسیون مدرن را انتخاب کرده باشد، پس از چند سال برای همراهی با این سبک باید دکوراسیون خود را تغییر دهد. علاوه بر این موارد، انسان نیز یک موجود تنوع پذیر و کمال گرا است. به همین دلیل پس از مدتی دکوراسیون اطرافش برای وی تکراری شده و تمایل به تغییر آن دارد.

گرچه برای نیل به اهداف بالا تغییر مکان زندگی و نقل مکان به محیطی مطابق با سلیقه ی خود راحت ترین گزینه است، اما هزینه های بسیار بالای چنین کاری مانع از انجام آن می شود. لذا برای آن که میان هدف، تمایل و هزینه تعادلی برقرار سازیم باید گزینه ی بازسازی دکوراسیون را انتخاب کنیم. با این کار هم روحیه ی افراد خانواده را شاد کرده و هم از محیطی جذاب لذت می بریم. حال آن که هزینه ی زیادی هم متقبل نخواهیم شد. در ادامه به موارد قابل توجه هنگام بازسازی دکوراسیون داخلی اشاره می کنیم.

 

بازسازی دکوراسیون یک آشپزخانه

آشپزخانه یکی از قسمت های مهم هر خانه ای بوده و بازسازی دکوراسیون آن اهمیت زیادی دارد. این طراحی و بازسازی باید به گونه ای طراحی شود که نهایت استفاده را از فضای آشپزخانه داشته باشد. مثلث کار در آشپزخانه یکی از روش های پرکاربرد در دکوراسیون آن است. سه عضو مهم آشپزخانه یعنی اجاق گاز، یخچال و سینک ظرف شویی در این روش، پر رنگ عمل می کنند.

زمانی که فضای آشپزخانه کم است، باید این سه راس به صورت خطی طراحی شوند. فاصله ی آن ها نیز باید متناسب باشد. اگر آشپزخانه پنجره داشته باشد، قرار دادن سینک جلوی آن باعث خشک شدن دائمی سینک می شود. دقت در رنگ آمیزی نیز بسیار مهم است و باید متناسب با سایر اجزای محیط انتخاب شود.

 

داخلی - بازسازی دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

 

نکاتی که در بازسازی چیدمان یک خانه ویلایی در نظر گرفته می شود:

اگر از عهده ی تغییر خانه ی ویلایی قدیمی خود برنمی آیید، تنها کافی است بازسازی دکوراسیون آن را انجام دهید. بدین منظور باید نقاشی های دیوار را تغییر دهید. مثلا از پانل های دیواری جدید استفاده کنید. برای این کار باید حتما رنگ و سبک پانل ها را مطابق با قسمت مربوطه (پذیرایی، ناهارخوری، اتاق خواب و …) انتخاب کنید. رنگ ها باید به گونه ای باشند که باعث هماهنگی شده و هر بخش را از بخش دیگر متمایز سازند. در ضمن باید تغییر در محیط را برجسته نمایند.

به کارگیری گیاهان و گلدان های طبیعی اما زیبا نیز در این باره کمک زیادی به شما می کند. با این کار ظاهر ویلا یا خانه ی قدیمی شما بسیار تغییر کرده و به سبک امروزی نزدیک می شود. برای تکمیل این بازسازی می توانید از المان های ساده اما جذاب نظیر عکس، شمعدان و حتی ساعت دیواری بهره بگیرید. این مصنوعات کمک شایانی در ایجاد تنوع در محیط شما خواهند کرد.

اما در این بخش از بازسازی دکوراسیون به بخش های پارچه ای محیط شما می پردازیم. این بخش ها شامل فرش، مبلمان، پرده، بالش و کوسن می شود. این اجزا با توجه به این که در یک دسته قرار دارند، هماهنگی سبک و رنگ آن ها نیز اهمیت زیادی در دکوراسیون و فضای داخلی شما دارد. توجه داشته باشید که کوسن ها گرچه عضوی کوچک از یک محیط به شمار می آیند اما به لحاظ بصری تاثیر زیادی در نمای ظاهری بخش پذیرایی خانه دارند. نکته ی بسیار مهمی که در این بخش باید مد نظر قرار گرفته شود، تناسب سبک و طرح پرده و سایر بخش های پارچه ای، با محل استفاده ی آن ها (پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب) می باشد.

در بازسازی دکوراسیون خانه های قدیمی، باید توجه خاصی به نور و درخشندگی محیط داشت. لذا طراحی محل و تعداد لامپ ها و سایر روشنایی ها، لوسترها، آینه ها و … باید کاملا تخصصی و مورد تایید کارشناسان باشد. بدین ترتیب با تلفیق سلیقه ی کارفرما و تخصص کارشناسان محیطی با نور کافی، درخشنده و جذاب خواهیم داشت. این موضوع در خانه های قدیمی کمتر مورد توجه قرار داشته است. لذا با بازسازی آن تغییرات زیادی را تجربه می کنید.

 

ده نکته ی طلایی که هنگام بازسازی و اجرای چیدمان داخلی باید مد نظر قرار داد!

  • استفاده از سبک های مختلف دکوراسیون داخلی به صورت ترکیبی در بازسازی و اجرای دکوراسیون داخلی باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به سرعت پیشرفت علم و هنر در دنیای امروزی، بهره گیری از المان های سنتی و مدرن در کنار هم توصیه می شود.
  • در گذشته برای انتخاب مبلمان و صندلی ها از یک سبک واحد استفاده می شد. اما امروزه می توان به جای آن از ترکیب سبک ها استفاده کرد. لذا قرار دادن تعدادی صندلی سنتی در کنار مبلمان مدرن نوعی ابتکار عمل به شمار می آید.
  • در کنار سادگی به جذابیت نیز توجه کنید. در بعضی موارد ساده بودن باعث بی روح شدن محیط می شود.
  • اگر فضای محیط شما اجازه می دهد، مبلمان خود را به دیوار نچسبانید. مثلا می توانید بخشی از مبلمان راحتی خود را دور میز تلویزیون چیده و برای تماشای آن یک بخش جداگانه در منزل خود ایجاد کنید.
  • هماهنگی رنگ ها را فراموش نکنید. این کار تاثیر زیادی در زیبایی و نمایش فضای شما دارد. در صورتی که رنگ ها درست انتخاب نشوند، ممکن است فضای شما حتی کوچکتر از آن چه هست، به چشم آید.
  • دقت در انجام اندازه گیری نیز اهمیت زیادی دارد. شما هنگام خرید المان ها و اجزای تشکیل دهنده ی محیط خود، هم باید اندازه ی دقیق محیط را داشته باشید و هم به دقت وسایل مورد نیاز را اندازه گیری کنید. برای مثال برای یک سالن پذیرایی باید فرش هایی متناسب با اندازه ی کف آن خرید. یا اندازه ی مبلمان باید متناسب با فضای شما باشد.
  • در خانه های آپارتمانی که فضای کمی دارند، بهتر است استفاده از بخش های مختلف را محدود نکنید. چرا که می توانید از طریق یک طراحی دکوراسیون داخلی مطلوب، حتی گوشه ای از سالن پذیرایی را به اتاق کار خود تبدیل نمایید.
  • توجه به بهره گیری حداکثری از نور طبیعی در روز و داشتن نور مطلوب در شب اهمیت زیادی دارد. این کار مستلزم داشتن لامپ ها، لوسترها و سایر وسایل روشنایی با تعداد و اندازه ی مناسب است.
  • برای موفقیت طرح، از تلفیق سلیقه ی کارفرما و سلیقه ی طراح و کارشناس بهره بگیرید.
  • رعایت همه ی موارد فوق که تنها گوشه ای از قوانین بازسازی دکوراسیون داخلی هستند، از عهده ی افراد عادی خارج است. بنابراین باید برای آن که بازسازی و اجرای آن به بهترین نحو انجام شود، از نظر افراد کارشناس در این حوزه استفاده کرد. برای انتخاب یک طراح خوب، مهارت کافی و داشتن تجربه را فراموش نکنید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل