ابزار پلی یورتان

ابزار پلی یورتان
Rate this post

معرفی ابزار پلی یورتان

گسترش ساختمان سازی باعث شده تکنولوژی برای ساخت مواد اولیه و تکنیک های نوین پیشرفت چشم گیری داشته باشد. از این رو فعالان این عرصه برای تولید مواد کامپوزیتی با تکنیک های جدید، تمام توان خود را به کار گرفتند تا موجب کاهش زمان ساخت و سهل شدن اجرا شوند.

ابزار پلی یورتان از پلی اورتان ها تولید شده است. ابزار پلی یورتان از آن دسته محصولات پتروشیمی است که به خوبی راه خود را در حوزه دکوراسیون داخلی باز کرده است. ابزار پلی یورتان یکی از بهترین جایگزین های گچ بری سنتی است. پلی یورتان در سال 1930 توسط دکتر بایر اختراع شد. امروزه انواع مختلفی از پلی یورتان ها وجود دارد. خرید ابزار پلی یورتان برای کارهای مختلفی مانند تشک سازی، دکوراسیون، کفش سازی و… انجام می شود.

انواع ابزار پلی یورتان

ابزار کربل: به این ابزار چدنی خور هم می گویند. ابزار کربل شامل ابزار کربل ستونی، انواع ابزار گوشه ای، ابزار کربل فرشته، ابزار کربل پلی یورتان و… می شود.

ابزار نور مخفی پلی یورتان: از این محصول برای ایجاد حاشیه نورپردازی شده دیواری و سقفی استفاده می شود. نیازی به اجرای کناف و زیرسازی ندارد. به دلیل کیفیت بالا می توان از آن در محیط های مرطوب استفاده کرد. به طور کلی این ابزار پیش ساخته پلی یورتان برای طراحی دکوراسیون های مینیمال کاربرد دارد.

ابزار گلویی: این ابزار به دو دسته ابزار گلویی طرح دار و ابزار گلویی ساده تقسیم می شود. با توجه به رنگ پذیری بالا، نصب سریع و پتینه کاری نامحدود، مناسب ترین جایگزین برای ایجاد حاشیه مناسب و زیبا می باشد. اندازه و طرح های متفاوتی دارد. انواع آن شامل  ابزار گلویی پلی یورتان نقش دار، ابزار گلویی پلی یورتان پاپیونی، ابزار گلویی نما برجسته، ابزار گلویی راه راه ساده و… می شود.

ابزار شمایل: این ابزار هم انواع مختلفی دارد. مانند ابزار شمایل طرح دار گل آویز، ابزار شمایل پلی یورتان برجسته، ابزار شمایل طرح دار سقف، ابزار شمایل پلی یورتان زینتی و…

ابزار گل سقفی: به دلیل رنگ پذیری بالا و وزن کم قابلیت اجرا روی هر نوع سقف دائمی و کاذب را دارد. این ابزار که به آن قاب های لوستر هم می گویند،  نمونه های مختلفی دارد. از انواع آن می توان قاب لوستر طرح دار گنبدی و دایره ای، انواع قاب لوستر زینتی، قاب لوستر دایره ای طرح برجسته، قاب لوستر حاشیه دار، قاب لوستر پلی یورتان و… را نام برد.

ابزار پاستون داخلی: برای استفاده در نماهای کلاسیک و رومی به کار می رود. گچ پلیمری الیاف مناسبی برای داخل ساختمان است. به دلیل این که نیازی به زیرسازی ندارد، نصبش آسان است.

ابزار سرستون داخلی: منظور از سرستون بالاترین قسمت ستون می باشد. سرستون از جنس گچ پلیمری GFRC است. دارای الیاف و ضد آب است. بدون نیاز به زیرسازی، نصب آسانی دارد. برای ایجاد زیبایی در طرح های اسلیمی و رومی، همچنین برای افزایش استحکام از آن استفاده می شود.

24 - ابزار پلی یورتان
ابزار پلی یورتان

خصوصیات ابزار پلی یورتان

خرید ابزار پلی یورتان از خیلی جهات دارای اهمیت فراوانی است. زیرا پلی یورتان از جمله متریال هایی است که راندمان کار را در زمینه دکوراسیون و طراحی مانند تزئین دیوار و گچ بری بالا برده است.

پلی یورتان فرم پذیری بالایی دارد که باعث می شود طرح و نقش ها به خوبی نمایان باشد. انقباض و انبساط پلی یورتان مانند گچ است، دیرسوز و یا نسوز است. قابلیت پتینه کاری و رنگ پذیری دارد. به دلیل مقاومت بالا به خصوص در مقابل پوسیدگی و رطوبت، طول عمرش بالاست. عایق خوبی در مقابل رطوبت است. استفاده از این ابزار برای محیط های قلیایی و اسیدی مناسب می باشد.

با استفاده از ابزار پلی یورتان می توان سیستم های نورمخفی و یا هالوژنی را خیلی راحت نصب کرد. این محصول مقاومت فشاری بالایی دارد. اصلا درزپذیر  نیست. وزن سبک و چسبندگی بالا از دیگر خصوصیات ابزار پلی یورتان می باشد. خرید ابزار پلی یورتان با توجه به کیفیت و ماندگاری بالا به صرفه و مناسب است.

نحوه ی نصب

بهتر است قبل از رنگ کردن محیط از این ابزار استفاده کنید زیرا ابزار پلی یورتان در ابتدا خام بوده و باید پس از نصب رنگ شود. نصب ابزار پیش ساخته پلی یورتان با استفاده از دستگاه مخصوص میخ کوب و چسب مخصوص انجام می شود. در ابتدا محل نصب ابزار روی سقف یا دیوار علامت گذاری می شود. در مرحله دوم با توجه به سایز و زوایای مورد نظر، به وسیله اره یا تیغ مخصوص چوب برشکاری می شود. در نهایت پشت ابزار را به چسب مخصوص اکرلیک آغشته کرده و روی محل مورد نظر می چسبانیم.

برای حفظ ظرافت و ثبات ابزار از میخ بادی برقی استفاده می شود. پس از اتمام مراحل درزها بتونه کاری شده و با زدن رنگ دلخواه نتیجه چشم گیری خواهیم داشت.

مزایای خرید ابزار پلی یورتان

صنعتی شدن ساخت و ساز باعث شد بسیاری از تولید کنندگان به سمت تولید گچ بری های پیش ساخته از جنس پلی یورتان بروند. به علت خواص و ویژگی های چشم گیر خیلی زود این پلیمر محبوبیت پیدا کرد.

یکی از دلایل مورد توجه بودن ابزار پلی یورتان خاصیت رنگ پذیری بالای آن می باشد. این خاصیت  باعث می شود مشتری بتواند طیف وسیعی از رنگ ها، ورق های طلا و پتینه ها را برای این ابزار انتخاب کند.

کم وزن و سبک بودن موجب شده قیمت ابزار پلی یورتان مناسب بوده و مورد استقبال قرار بگیرد. سرعت اجرای این ابزار بالاست. معماران برای دکوراسیون های لوکس از ابزار پلی یورتان بهره می برند.

استفاده از این ابزار پیش ساخته باعث می شود که بدون دردسر و بدون نیاز به زیرسازی و گچ بری های سنتی یک تغییر دکوراسیون مدرن و زیبا داشته باشید.

درجه انبساط و انقباض، کند سوز بودن پلی یورتان که به آن خود خاموش شوندگی نیز می گویند اهمیت فراوانی دارد. مقاومت در برابر گرما و سرما، فشار و ضربه ماندگاری این ابزار را بالا برده است.

با  استفاده از ابزار پلی یورتان پس از پایان کار هیچ گونه ریختگی و ترک نخواهید داشت. جالب است بدانید این ابزار در برابر حشرات، حرارت بالا و آتش سوزی هم مقاوم است.

از این ابزار در صنایع متنوعی مانند تزئینات دکوراتیو و پوشش های برجسته و دیوار پوش های لوکس استفاده می شود.

سوالات متداول

از نظر ماهیت کارایی و شکل بله ولی از نظر جنس خیر ابزار پلی اورتان از محصولات پتروشیمی است.

بله بعضی از این ابزار flex بوده و قابلیت انعطاف دارد و در مکان ها دایره ای قابل استفاده است.

بله ابزارها در ابتدا سفید بوده و پس از نصب و بتونه کردن نیاز به نقاشی و رنگ پذیری دارد.

این ابزارها در ابتدا بر روی دیوار جانمای شده و پس از چسب کاری با چسب پلی یورتان بوسیله میخ به دیوار محکم می شود.

  1. دارای انقباض و انبساط مناسب
  2. کند سوز بودن (خود خاموش شونده)
  3. مقاومت بالا نسبت به گچ
  4. سرعت اجرایی بالا در حین نصب
  5. عدم ترک خوردگی در ابزار
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


پروژه فروشگاه تهرانی
پروژه مطب دکتر اسماعیلی
پروژه پانل پی وی سی
پروژه شرکت اکتشافات نفت
پروژه بیمارستان فوق تخصصی شهرام
پروژه بیمارستان فوق تخصصی صارم

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 18:00
یک شنبه
8:00 تا 18:00
دو شنبه
8:00 تا 18:00
سه شنبه
8:00 تا 18:00
چهار شنبه
8:00 تا 18:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل